بازدید هوایی رئیسی از نقاط مرزی با عراق
ایرنا نوشت : در جریان این بازدید هوایی رئیس‌جمهور، با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.

رئیسی پس از ورود به استان کرمانشاه، بلافاصله با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران با عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک دو کشور، بصورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک «پرویزخان» در شهر قصرشیرین بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ در جریان این بازدید هوایی رئیس جمهور، با توضیحات استاندار کرمانشاه در جریان روند فعالیت و مبادلات اقتصادی پایانه‌های مرزی استان قرار گرفت.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در شهرستان قصرشیرین ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است. همچنین در پنج شهرستان پاوه، ثلاث و باباجانی، سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین پنج بازارچه مرزی وجود دارد.

براساس اعلام رسمی اداره کل گمرکات استان؛ از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۲۱۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۴۴ دلار کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شد که ارزش وزنی کالاهای صادر شده ۴۷۶ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۵۶۱ تن است که در قالب هشت هزار و ۱۰۵ اظهار نامه انجام شده است. عمده کالاهای صادر شده از این مرز رسمی به عراق میوه و تره بار، کاشی و میلگرد بوده است.

سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در بیست و هشتمین سفر استانی خود، صبح پنجشنبه ۲۳ تیرماه از طریق فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی وارد کرمانشاه شد. در این سفر، چهار معاون رییس جمهور، یک مشاور و هفت تن از وزرا، رییسی را همراهی می کنند.

رئیس جمهور در چندماهه اخیر از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‌‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و کردستان سفر کرده است.

بیشتر بخوانید :

رئیسی : استان کرمانشاه علاوه بر امنیت مرزها در امنیت غذایی نیز نقش ارزشمندی دارد رئیسی : ایران آماده انتقال تجارب خود در کاهش آلودگی ها به سایر کشورهاست

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.