الکترونیکی شدن پرداخت "کرایه تاکسی" در کرمانشاه از سال آینده/ تمام اتوبوس‌های شهر فرسوده‌اند
رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی در کرمانشاه از سال آینده خبر داد.

غلامرضا شهبازی در نشست خبری امروز (۱۸ اسفند) با اشاره به فعالیت بیش از ۹۰۰۰ دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل شهری کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۶۸۹۰ تاکسی، دو هزار خودروی آژانس و بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری کرمانشاه فعالیت دارند.

وی از جابجایی روزانه یک میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل شهری خبر داد و افزود: این تعداد در روزهای پایانی سال به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سفر هم رسیده است.

شهبازی با اشاره به ضرورت اجرای پروتکل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل شهری گفت: با توجه به حجم بالای جابجایی مسافر، پروتکل های بهداشتی با حساسیت و جدیت بیشتری در ناوگان حمل و نقل شهری کرمانشاه اجرا می شود.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه از توزیع ۱۰۰ هزار ماسک رایگان در میان رانندگان تاکسی و اتوبوس شهر خبرداد و افزود: همچنین طی مدت شیوع بیماری کرونا ۶۷۰ هزار لیتر مواد و محلول ضدعفونی کننده میان رانندگان و در اکیپ های ضدعفونی ثابت و سیار سطح شهر توزیع شده است.

وی با اشاره به غربالگری مستمر رانندگان تاکسی و اتوبوس گفت: در چندین دوره تست غربالگری در محل سازمان حمل و نقل شهری انجام شده و این کار همچنان ادامه دارد و طی این مدت تنها ۲۱ راننده تاکسی و هفت راننده اتوبوس مبتلا به کرونا شناسایی شده و خوشبختانه تاکنون مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری نداشته ایم.

شهبازی از توزیع بسته های حمایتی و معیشتی در میان رانندگان تاکسی و اتوبوس خبر داد وافزود: تاکنون ۲۵۰ بسته میان رانندگان توزیع شده است.

وی به تسهیلات پرداختی به رانندگان جهت جبران بخشی از خسارت کرونا هم اشاره کرد وافزود: تاکنون ۸۰۴۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به رانندگان پرداخت شده است.

نوسازی ناوگان "اتوبوسرانی" کرمانشاه از سال آینده/ کمتر از ۵۰ درصد تاکسی‌های شهر فرسوده است

شهبازی در ادامه در تشریح اقدامات نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری گفت: در حال حاضر ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان داریم که عملا حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ مورد آنها فعال است.

وی به فرسودگی بالای ناوگان اتوبوسرانی شهر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر میانگین عمر اتوبوس های شهر ۱۲ سال است واین درحالی است که هر اتوبوس بعد از ۱۰ سال کار عملا فرسوده است و با این حساب ۱۰۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر فرسوده است.

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهر کرمانشاه افزود: در همین راستا اقدامات بسیاری به اهتمام شهردار برای نوسازی این ناوگان صورت گرفته از جمله اینکه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری کرمانشاه تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده که شهرداری اقساط آن را پرداخت می کند.

وی افزود: از طرفی بحث اوراق مشارکت را هم در این زمینه پیگیری کردیم که در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت صرفا برای خرید اتوبوس جذب کریم و پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر اوراق را برای سال آینده دادیم که با ۱۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شد.

شهبازی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد این اوراق توسط شهرداری و ۵۰ درصد دیگر توسط دولت پرداخت می شود و اتوبوس های خریداری شده از این محل در اختیار چهار شرکت بخش خصوصی قرار می گیرد و بخش خصوصی ۱۷.۵ درصد هزینه آن را پرداخت کرده و مکلف است این اتوبوس ها را به مدت ۱۰ سال در ناوگان حمل و نقل شهری بکارگیری کند و بعد از ۱۰ سال بخش خصوصی مالک این اتوبوس ها می شود.

این مسئول عمر تاکسی های شهر را هم ۹.۵ سال اعلام و تصریح کرد: نوسازی تاکسی های شهر هم به تدریج در حال انجام است و امسال ۱۱۵ دستگاه را نوسازی کردیم.

وی افزود: در حال حاضر کمتر از ۵۰ درصد تاکسی های شهر فرسوده هستند و وضعیت تاکسی ها در این زمینه نسبت به ناوگان اتوبوسرانی بهتر است.

پرداخت "کرایه تاکسی" سال آینده الکترونیکی می شود/ پیگیر بیمه رانندگان تاکسی هستیم

رییس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه در ادامه در خصوص الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس، از اجرایی شدن این طرح در سال آینده خبر داد وافزود: از سال آینده با نصب دستگاه های QRکُد پرداخت کرایه تاکسی الکترونیکی می شود و در ادامه الکترونیکی شدن پرداخت کرایه اتوبوس را پیگیری خواهیم کرد.

وی یادآور شد: این پروژه با همکاری سازمان سرمایه گذاری شهرداری در حال انجام است و اگر مشکلی ایجاد نشود سال آینده پرداخت کرایه تاکسی در شهر کرمانشاه الکترونیکی خواهد شد.

شهبازی در ادامه از پیگیری بیمه رانندگان تاکسی خبر داد و افوزد: متاسفانه از سال ۱۳۹۳ پرداخت ۵۰ درصد سهم دولت از حق بیمه رانندگان تاکسی قطع شد و عملا این افراد در حال حاضر تمام مبلغ بیمه را خودشان پرداخت می کنند.

وی افزود: شهردار کرمانشاه رایزنی های بسیاری در این زمینه داشته و جلسات متعددی هم با نمایندگان مجلس عضو کمیسیون تلفیق داشته وامیدواریم این طرح اجرایی شده و بیمه رانندگان تاکسی مجددا برقرار شود.

شهبازی در ادامه به طرح برخورد با مسافربرهای شخصی هم اشاره کرد و افزود: این مسئله دغدغه مهم رانندگان تاکسی شهر است، چرا که بحث معیشت آنها در میان است و از طرفی این مسئله موجب نگرانی هایی در بحث امنیت مسافران است و برای همین برخورد با مسافربرهای شخصی به صورت ویژه در دستور کار سازمان حمل و نقل شهری قرار دارد.

وی افزود: برای اجرای این طرح، از طریق دادستانی دستور گرفته ایم و این اختیار را داریم که مسافربرهای شخصی را توقیف کنیم که در مراحل مختلف این کار انجام شده و این خودروها به مدت چند روز در توقیف می مانند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.