آمار مبتلایان به ویروس جهش یافته در دهلران هشداری برای تمام استان است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس جهش یافته در دهلران هشداری جدی برای تمام استان است، گفت: ایجاد مرکز قرنطینه در مرز مهران ضروری است.

دکتر محمد کریمیان، در پنجاه و نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا، اظهار کرد: استان ایلام در دو هفته اخیر خوشبختانه شرایط افزایش شمار مبتلایان را تجربه نکرده که این مسئله حاصل تلاش و اهتمام اعضای ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت مقابله با کرونا است.

وی گفت: با وجود اینکه استان خوزستان به عنوان همسایه جنوبی ما شرایط بحرانی را در حال سپری کردن است، استانمان در سایه تلاش و جدیت و احساس مسئولیت مسئولان و مردم تاکنون وارد پیک چهارم کرونا نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد:پس از اینکه ابتلای مادر باردار و همسرش به ویروس جهش یافته انگلیسی تایید شد، تعداد ۱۲ نفر دیگر نیز در همین شهرستان به این ویروس جهش یافته مبتلا شدند و نمونه‌تست ارسالی آنان به مرکز ارسال و نتیجه مثبت است.

کریمیان با بیان اینکه این آمار مبتلایان به ویروس جهش یافته هشداری برای تمام استان است که با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع آن در استان و ابتلای افراد بیشتر به آن جلوگیری کنند، تصریح کرد: افرادی که به لحاظ مبتلا شدن به ویروس جهش یافته مشکوک هستند، نمونه آنان به مرکز کشور ارسال می گردد و به همین دلیل ممکن است اعلام نتیجه نمونه مبتلایان به ویروس جهش یافته با تاخیر همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه نمودارهای مربوط به شیوع بیماری کرونا در کشور عراق و استان خوزستان مشابه هم است، گفت: با توجه به اینکه ما ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم و مرز مهران به عنوان مرز بین المللی محسوب می گردد، لازم است این مرز بسته شود تا از ورود این بیماری به استان جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه هر فردی که از این مرز وارد و یا خارج می شود باید مورد تست قرار گیرد و کسانی که نتیجه آزمایش آنان آن مثبت باشد، باید در قرنطینه بمانند، تصریح کرد: راه اندازی مرکز قرنطینه اقدام بسیار ارزشمندی است که توسط سپاه استان انجام شده و قابل تقدیر است و امدواریم در مهران نیز مرکز قرنطینه ایجاد شود تا برای قرنطینه کردن مبتلایانی که قصد ورود و خروج از کشور را دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

کریمیان گفت: احساس مسئولیت مردم و اصناف مختلف می‌توانند از ورود استان به پیک چهارم کرونا جلوگیری کند لذا همه در این راستا با احساس تکلیف و با رعایت پروتکل های بهداشتی از وقوع این اتفاق جلوگیری کنیم .

وی تصریح کرد: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد۲۵۹۰۰نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد ۶۶۴ نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند. همچنین در حال حاضر تعداد ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد ۲۴۴۹۷مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص روند کلی وضعیت کرونا در استان در دوماه قبل، تصریح کرد: در بهمن تعداد ۱۳۶۰۶مورد و در دی ماه تعداد ۳۲۸۳ نمونه کرونا انجام شده که رقم بالای بهمن ماه حاصل اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در استان است. همچنین تعداد بستری‌های بهمن‌ماه رقم ۲۳۷مورد بود که نسبت به تعداد ۲۷۳مورد بستری دیماه روندی کاهشی داشته است.

کریمیان با بیان اینکه موارد مثبت در بهمن ماه نیز تعداد۹۶۸ مورد بوده که نسبت به آمار ۸۰۲مورد مثبت دیماه روندی افزایشی داشته و نشانگر انجام تست‌های بیشتر در بهمن ماه است، گفت: در استان در بهمن ماه تعداد ۷ مورد فوتی داشته‌ایم در حالیکه نسبت به ۱۰ مورد فوتی دیماه، ۳نفر کاهش داشته است.

در دنیا بیش از ۱۱۳میلیون و ۹۹۱هزار ۶۸۹نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند و بیش از ۲ میلیون و ۵۲۹هزار و ۴۲۱نفر نیز در اقصی نقاط جهان جان خود را از دست داده‌اند و ۸۹میلیون و ۵۴۴هزار و ۷۲۵نفر نیز بهبود یافته‌اند و در ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا تعداد یک میلیون و ۶۱۵هزار و ۱۸۴نفر به این بیماری مبتلا شده و تعداد ۵۹هزار و ۸۹۹نفر نیز متاسفانه بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد یک میلیون و ۳۷۹هزار و ۹۲۲نفر نیز بهبود یافته‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.