ابتلای ۳۲۰ نفر ایلامی به کرونا در هفته ای که گذشت
آمار دانشگاه علوم پزشکی ایلام نشان می دهد در هفته گذشته ۳۲۰ نفر ایلامی به کرونا مبتلا شده اند.

"محمد کریمیان"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در مجموع تاکنون ۲۵۸۷۳ نفر در استان ایلام به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

وی تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا را تاکنون ۶۶۴ نفر عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۴۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام درباره آخرین وضعیت شهرستان های استان گفت: هم اکنون شهرستان دهلران در وضعیت نارنجی، آبدانان، ایلام،دره شهر و چوار در وضعیت زرد و بقیه شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

"محبوب رستمزاد" رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز، اظهار کرد: از نمونه‌های ارسالی به مرکز کشور جهت تشخیص بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی، تعداد ۱۲ مورد از این نمونه‌ها مورد تایید قرار گرفت و با احتساب این ۱۲ مورد جدید، تعداد مبتلایان به بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان دهلران به ۱۴مورد افزایش یافت.

وی گفت: با افزایش تعداد افراد مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی در شهرستان دهلران، وضعیت این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر یافته است.

دکتر محمد نوذری، سرپرست استانداری ایلام نیز با تاکید بر اینکه در بحث سلامت مردم با هیچکس تعارف نداریم، اظهار کرد: همه عوامل درگیر در کار ستاد کرونا برای حفظ سلامت مردم باید قاطعانه به موضوعات ورود کنند چراکه ملاحظه کاری در این مسیر خسارت جبران ناپذیری درپی خواهد داشت.

سرپرست استانداری ایلام با ابراز نگرانی شدید از وضعیت کرونا در منطقه و استان، هشدار داد: الان وضعیت کرونا در عراق و خوزستان بحرانی است و اینجا لازم است فرمانداران شهرستان های هم مرز با این مناطق به شدت بر اجرای دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی نظارت کنند.

وی در پایان از مردم استان برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی درخواست کمک کرد و گفت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند همکاری و جدی گرفتن وضعیت کرونا در استان هستیم و اگر خدایی نخواسته دچار موج چهارم کرونا بشویم قطعاً عواقب پشیمان کننده ای در انتظار همه ما خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.