تایید ۳ مورد کرونای انگلیسی در فارس/جانبازان و سالمندان واکسینه می‌شوند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ردپای رسمی کرونای انگلیسی در فارس خبر داد و گفت: چهارمورد مشکوک کرونای انگلیسی گزارش شده بود که سه مورد آنها ار یک خانواده مثبت شدند که خوشبختانه حال عمومی آنها مطلوب است.

دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر سه‌شنبه ۵ اسفند در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس، با بیان اینکه استان در آستانه پیک چهارم کرونا قرار دارد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در کنار دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها مراکز تشخیص نوع جدیدی کرونا یا همان سوش انگلیسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین از راه‌اندازی یک مرکز آزمایشگاهی جدید در هفته جاری در شیراز خبر داد و گفت: با اضافه شدن این مرکز، مجموع مراکز آزمایشگاهی در شیراز به ۱۸ مرکز افزایش می‌یابد.

۲۸ درصد تستهای کرونای فارس مثبت است

لطفی با بیان اینکه از کل تست‌های انجام شده در فارس ۲۸ درصد مثبت بوده است، گفت: اکنون ۴۴ مرکز ۱۶ ساعته در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز داریم که روزانه نزدیک به ۹۰۰ تا یکهزار و ۲۰۰ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ به این مراکز مراجعه می‌کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۱۰۰ نفر از آنها به دلیل شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه ستاد دانشگاهی کرونا ویروس روزانه در این دانشگاه تشکیل می‌شود، گفت: تاکنون ۲۷۰ جلسه با ۱۷۲۶ مصوبه برگزار شده که در کشور بی نظیر است.

واکسیناسیون جانبازان و سالمندان

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرحله اول واکسیناسیون در استان فارس انجام شد، خاطرنشان کرد: ۴۶۰ دوز به پرسنل آی سی یو تزریق شد که خوشبختانه هیچ مورد ناشی از عوارض جدی این واکسن نداشته‌ایم.

او اعلام کرد که ۵۹۰۰ دوز دیگر به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافته که از روز شنبه ۹ اسفندماه علاوه بر کادر درمان، به بخشی از جانبازان قطع نخاعی در آسایشگاه و سالمندانی که در خانه سالمندان به صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌شود، تزریق خواهد شد.

مهمان نوازیم اما به شیراز نیایید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: علی‌رغم مشکلات اعتباری اما بخچال‌های ویژه نگهداری‌ این واکسن‌ها را تهیه کرده‌ایم.

لطفی از رسانه‌ها خواست که در آستانه نوروز همانند سال قبل با این شعار که شیرازی‌ها مهمان‌نواز هستند اما به شیراز نیایید، در آگاهی رسانی به جامعه برای عدم مسافرت تلاش کنند، به ویژه اینکه با جهش کرونای انگلیسی در سطح جامع مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارد و مشکلاتی ایجاد خواهد کرد که ممکن است پیک را غیرقابل کنترل کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.