به مدافعان فرهنگ هم واکسن بزنید
تهیه کننده سریال «جلال» بر نقش مهم بازیگران و سازندگان فیلم و سریال‌ها در حفظ فرهنگ تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسوولان به آن‌ها شد.

علیرضا جلالی با تاکید بر اینکه بازیگران و عوامل ساخت فیلم و سریال‌ها در شرایط کرونا در خط مقدم هستند، به ایسنا گفت: ما مدافعین سلامت داریم، مدافعین جبهه داریم، مدافعین حرم داریم اما کمتر مسوولی گفت که ما در این مملکت مدافعین فرهنگ هم داریم. این بچه‌ها در شرایط کرونایی جانشان را کف دستشان گرفتند و آمدند سریال را ساختند تا آنتن تلویزیون و سینما خالی نباشد. بازیگرها بدون ماسک و هیچ پوششی کار می‌کنند.

جلالی افزود: می‌خواهم به مسوولان بهداشت و درمان بگویم باید یک سهمیه‌ای برای این بچه‌ها که در این شرایط کار می‌کنند قائل شوند؛ مثل کادر درمان. این‌ها فرهنگ یک کشور را نگه داشته و نمی‌گذارند تا لطمه بخورد. منظورم سهمیه واکسن کرونا است زیرا بازیگران بدون ماسک کار می‌کنند. این‌ها مدافعین فرهنگ این کشور هستند. با این سختی کار می‌کنند اما به آن‌ها بی توجهی می‌شود. همان طور که به کادر درمان واکسن می‌زنند باید به افرادی که کار تولید فیلم و سریال انجام می‌دهند هم واکسن بزنند زیرا آن‌ها هم در خط مقدم هستند.

تهیه کننده «جلال» درباره دشواری‌های ساخت سریال در دوران کرونا گفت: قطعا سریال سازی در این شرایط بسیار سخت است. از عوامل سریال «جلال» حدود شش ـ هفت نفر کرونا گرفتند، بستری شدند یا در منزل ماندند تا خوب شدند و به سر کار برگشتند. در شرایط کرونا هزینه تولید چند برابر و تایم فلیمبرداری کمتر شده بود. بحث خورد و خوراک و پذیرایی هم در این ایام دشوار است؛ بازیگران و عوامل سریال، از ساعت ۶ صبح تا شب سر کار هستند و باید صبحانه و نهار برای آن‌ها تهیه شود و در عین حال موارد بهداشتی هم رعایت شود. ما یک پزشک مقیم سر صحنه داشتیم که هر روز بازیگران و عوامل را تست می‌کرد.

او ادامه داد: شنیده‌ام که برخی از بازیگران در پروژه‌های دیگر دو ـ سه هفته تعطیل می‌کردند و می‌ترسیدند که کار کنند اما ما همچین موردی نداشتیم؛ بازیگران ما همه در آن شرایط سخت کار کردند؛ ما در موزه عبرت در آن فضای بسته کار کردیم و دعا می‌کردیم اتفاقی برای کسی نیفتد؛ مخصوصا بازیگران که نمی‌توانند ماسک بزنند. کارگردان ما هم ماسک نمی‌زد می‌گفت نمی‌توانم با بازیگر ارتباط بگیرم. وقتی کارگردان با بازیگرش ارتباط چهره به چهره نداشته باشد و نگوید چکار کند، بازیگر نمی‌تواند بازی کند. این‌ها تعدادی از مشکلات ساخت سریال در دوران کرونا است.

این تهیه کننده درباره ساخت سریال تاریخی «جلال» و دشواری‌های بازسازی دوران تاریخ معاصر اظهار کرد: ما در سریال «جلال» به نویسندگی و کارگردانی آقای حسن نجفی سه مقطع تاریخی را روایت می‌کنیم؛ قبل از انقلاب، انقلاب و دوران جنگ. ما حدود ۲۵۰ لوکیشن داشتیم و این برای سریالی در امور استان‌ها در نوع خودش کم نظیر است. یکی از لوکیشن‌های سخت ما بازسازی سوسنگرد بود. ما شهر سوسنگرد را ساختیم و توپ و تانک و تجهیزات را به آن‌جا آوردیم. در هر قسمت تغییر ۱۰ تا ۱۲ لوکیشن داشتیم. ما جنوب نرفتیم اما جنوب را اینجا ساختیم و در دل تولید، پیش تولید را انجام دادیم. ۲۶ قسمت از یک سریال ۴۵ دقیقه‌ای را در شش ماه و نیم و با هزینه بسیار بسیار اندکی ساختیم که آن‌هم هنوز به ما ندادند و هنوز به عوامل بدهکاریم. قول دادند که کمک بکنند تا من شرمنده عواملم نشوم.

جلالی در پایان گفت: تمام بچه‌ها از بازیگر تا افرادی که پذیرایی می‌کردند در این شرایط کرونایی زحمت کشیدند و با جان و دل کار کردند؛ به ویژه تصویربردار ما مهدی مهرافروز که زحمت زیادی کشیدند. من می‌خواهم از مسوولان خواهش کنم بیایند این بچه‌ها را تشویق کنند تا برای کارهای بعدی هم بتوانند با انگیزه کار کنند.

به گزارش ایسنا، در فصل دوم سریال «جلال» قیام مردم تبریز تا پیروزی انقلاب اسلامی و آزادسازی سوسنگرد روایت می‌شود. عمار تفتی، حمیرا ریاضی، همایون ارشادی، شیوا خسرو مهر، هادی افتخارزاده، مهران رجبی، رضا آبپاک، فاطمه شکری، سنا پور سعیدی، حامد منافی و کامیار شکیبایی از جمله بازیگران این مجموعه هستند که به تهیه‌کنندگی علیرضا جلالی و نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی در سال ۹۹ تولید شده است.

«جلال ۲» هر شب ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این سریال هر شب حوالی ساعت ۲۴ از شبکه «شما» هم پخش می‌شود، بازپخش آن هم ساعت‌های ۷ و ۱۲:۳۰ روز بعد روی آنتن می‌رود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.