ابتلای ۱۳۷ مورد جدید کرونا مثبت و دو فوتی در لرستان
معاون بهداشتی و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس استان بیش از ۶۵ هزار نفر گزارش شده است.

مریم کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا تا پایان روز بیست و هفتم بهمن ماه ۲۰۶ هزار و ۴۳۷ نمونه تست ارسالی انجام شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۲۰۵ هزار و ۱۸۸ نمونه تست جواب داده شده که ۶۵ هزار و ۷۵۵ نمونه تست مثبت بوده است.

معاون بهداشتی و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین از تعداد تست جواب داده شده ۱۳۹ هزار و ۴۳۱ مورد منفی بوده است.

کوشکی یادآور شد: متأسفانه تاکنون بر اثر بیماری کرونا ویروس ۱۳۳۶ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی از خیز آرام کرونا در استان خبر داد و تاکید کرد: برای جلوگیری از تشدید کرونا ویروس از هرگونه تجمع، ترددهای غیرضروری اجتناب و حتما در محیط‌های مسقف از تهویه مناسب فضا استفاده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عنوان کرد: تغییر رنگ برخی از شهرستان‌ها از رنگ آبی به زرد و عادی‌انگاری سبب خیز مجدد بیماری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرهای خرم‌آباد، بروجرد، پلدختر، کوهدشت، دلفان، سلسله و الیگودرز در وضعیت زرد قرار دارند و ازنا، چگنی، دورود و رومشکان آبی گزارش شدند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار روزهای بیست و پنجم و بیست و ششم بهمن ماه ۱۳۷ مورد تست مثبت جدید به همراه دو نفر فوتی گزارش شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.