طرح شهید سلیمانی تا مهار کامل کرونا ادامه یابد
فرمانده سپاه فجر استان فارس با ارائه ارزیابی مثبت از اقدامات اجرایی شده در قالب طرح سردار شهید سلیمانی در کشور و فارس، بر لزوم تداوم برنامه‌های این طرح و گسترش بیشتر آن تا مهار کامل بیماری کووید۱۹، تاکید کرد.

سردار سرتیپ یدالله بوعلی چهارشنبه ۲۴ دی در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی استان فارس، ضمن درود به روح شهدای حریم و حرم و عرصه سلامت کشور و قدردانی از اقدامات اجرایی شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقابله با شیوع کرونا در فارس، ابعاد مبارزه با این بیماری را بسیار گسترده خواند و افزود: مجموعه سپاه پاسداران، سازماندهی ظرفیت های مردمی را بر عهده دارد و در حوزه‌های مختلف با کمک مردم حضوری موثر داشته که یک بخش آن مربوط به حوزه سلامت است.

بوعلی اقدامات فراگیر و موفقیت استان در مقابله با کرونا را مرهون وحدت و انسجام بین مسئولان و مردم دانست و افزود: اقدامات مطلوب و گام های بلندی که در طرح شهید سلیمانی برداشته شد، حاصل برکت خون آن شهید بوده است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تاکید کرد: سپاه فجر با تمام امکانات در خدمت مردم است و افتخار می کند گامی برای رفع این مشکل در استان بردارد و هر کاری که به نفع مردم باشد انجام می دهد.

سرهنگ محمدرضا رجبی، معاون عملیات سپاه فجر استان فارس نیز در ادامه گزارشی از اقدامات سپاه فجر در مقابله با کووید۱۹ و طرح شهید سلیمانی ارائه کرد.

کنترل قرنطینه خانگی، اجرای گشت‌های ویژه، غربالگری، رفع آلودگی‌های محیطی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، فرهنگ سازی و اقدامات رسانه ای از جمله محورهای مطرح شده در این گزارش بود.

رجبی در این گزارش به عملکرد تیم های حمایتی شامل بلوک های سازماندهی شده، تیم های حمایتی سازماندهی شده، خدمات حمایتی معیشتی، بهداشتی درمانی و اکسیژن تراپی پرداخت و گفت: خدمات تیم های مراقبتی عمومی نیز به بلوک بندی شهری، رسیدگی به بیماران و انجام تست های سریع اختصاص دارد.

طرح شهید سلیمانی در کاهش موارد ابتلا و فوتی‌ها موفق بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز اجرای طرح شهید سلیمانی را در کاهش موارد ابتلا و جان باختگان کروناویروس در فارس، موفق ارزیابی و نسبت به تقویت دستاوردهای موجود با تداوم این همدلی و همکاری، ابراز امیدواری کرد.

دکتر مهرزاد لطفی گفت: تشکیل کمیته ستادی طرح حاج قاسم سلیمانی در سطح دانشگاه، تبیین اهداف و اصول اجرای طرح برای مسوولان استانی، ستاد دانشگاهی و شبکه های بهداشت و درمان، ارتباط گیری با سازمان های دخیل به ویژه بسیج مستضعفین، هلال احمر و شهرداری و برگزاری جلسات متعدد هماهنگی و اجرایی، جذب، آموزش و صدور کارت برای افراد داوطلب مشارکت کننده در طرح از بسیج، هلال احمر، داوطلبان سلامت و سفیران سلامت، اجرا و پایش مستمر پیشرفت طرح و تصمیم گیری برای تسهیل و تسریع در اجرای طرح، از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

او با اشاره به آموزش اعضای مختلف تیم های سلامت دانشگاه در رده پزشکان، مراقبان سلامت، بهورزان و دیگر اعضای این مجموعه، ادامه داد: همچنین برای موفقیت هرچه بهتر در اجرای این طرح، کار آموزش نیروهای بسیجی، سفیران سلامت، داوطلبان سلامت و سایر گروه های داوطلب نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به معرفی خدمات تیم های رهگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و حمایتی برای اجرای هرچه بهتر این طرح پرداخت و نتایج رهگیری بیماران و افراد در تماس نزدیک با آنها در طرح شهید سلیمانی، عملکرد واحد بهداشت محیط، اقلام حفاظت فردی توزیع شده در قالب طرح شهید سلیمانی، عملکرد استان فارس در استفاده از تست های سریع را یادآور شد.

لطفی با بیان اینکه با اجرای این طرح قدم های خوبی در کنترل بیماری، شناسایی کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال برداشته شده است، گفت: استان فارس از ابتدای شیوع وضعیت مناسب تری نسبت به سایر استان ها داشته و نسبت به میانگین آمارهای جانباختگان کشور و دنیا، در وضعیت بهتری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفقیت‌های کسب شده در مبارزه با کرونا را حاصل زحمات تیم های بهداشتی درمانی و همراهی همه مسئولان دانست و افزود: همکاری سپاه فجر استان فارس در مدیریت بحران کرونا مثال زدنی بوده و با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نیز وضعیت استان بهتر می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.