نگاه روزنامه های جهان به احتمال برگزاری المپیک
احتمال برگزار شدن المپیک در ژاپن، آن هم در شرایطی که جهان همچنان در حال مبارزه با ویروس کروناست، یکی از دغدغه‌های رسانه‌های دنیا در این روزها محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، از مهمترین اخباری که او امروز (۲۴ دی‌ماه) به آن‌ها پرداخته، به شرح زیر است:

_ روزنامه «فایننشال تایمز» نوشته است: با احتمال پدید آمدن ناآرامی در سراسر آمریکا حالا پیشاپیش، دموکرات‌ها خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند. رئیس‌جمهوری آمریکا متهم است که در میان موج نگرانی‌های ایجادشده در آمریکا در آیین سوگند جو بایدن، هوادارانش را وا دارد تا دست به شورش و خشونت بیشتر بزنند.

_ روزنامه «گاردین» خاطرنشان کرده است: مجلس نمایندگان آمریکا خواستار کناره‌گیری ترامپ است. مجلس از مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری خواسته است که جایگزین ترامپ شود، اما او مخالفت کرده است.

_ روزنامه «دی ولت» بیان کرده است: دموکرات‌های کنگره به ترامپ فشار آورده‌اند تا استعفا کند و از کابینه او خواسته‌اند با استناد به ماده ۲۵ متمم او را کنار بگذارند. آنها تدارک استیضاح ترامپ را می‌بینند. پس از حمله‌ها به بنای کنگره، دموکرات‌های کنگره در تلاش کنار گذاشتن ترامپ از کرسی رئیس‌جمهوری هستند. آنها می‌گویند دست کم ترامپ را وادار کنید که دیگر به کاخ سفید راه پیدا نکند. آنها می‌گویند ترامپ، این رئیس جمهوری یک خطر واقعی علیه آزادی است. مایک پنس طبق متمم ۲۵ می‌تواند خواستار کناره‌گیری ترامپ بشود، اما او مخالف است.

_ «کیودو» در ژاپن نیز در گزارشی با عنوان «تعطیلی المپیک»، نوشته است: هشتاد درصد ژاپنی‌ها بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده اخیر، معتقدند المپیک توکیو نباید برگزار شود یا دست کم این مسابقات، به تعویق انداخته شود. توکیو با مشاهده موارد ابتلای کووید_۱۹ در شهر، در تدارک اعلام وضعیت اضطراری است. ژاپن با ۱۲۶ میلیون تن جمعیت، تنها شاهد ۳ هزار و هشتصد مرگ بر اثر ابتلاء به کرونا بوده است.

_ «آسوشیتدپرس» خاطرنشان کرده است: چین اعلام کرد کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، پنجشنبه همین هفته برای شناسایی منشا ویروس کرونا وارد چین می‌شوند. گفته می‌شود ممکن است این کارشناسان راهی شهر چینی ووهان شوند. شهری که ویروس کرونا نخستین بار در سال ۲۰۱۹ در آن دیده شد. پیشتر مدیر سازمان بهداشت جهانی از تاخیری که در انجام این امر شده بود، ابراز تاسف کرد؛ این درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین ژائو لی جیان گفت منعی برای ورود کارشناسان نیست.

* در حاشیه خبرها:

همه ضرباهنگ زندگی آدم‌ها یا ریتم آن با ابرساعتی که در مغز انسان است، در روز و شب تنظیم می‌شود. جدای از آن، هر سلولی ساعت خاص خود را هم دارد که با ابر ساعت مغز، هماهنگ می‌شود. یک جریان شگفت‌انگیز از جذب قند در بدن یا حرارت بدن یا ایمن‌سازی آن بر این جریان ارتباط زیستی، حاکم است. خواب در شب، بی‌خوابی در ساعت‌های روز و ... بسته به ضرباهنگ این ابر ساعت در انسان است. برخی بیماری‌ها از جمله بیماری زوال عقل یا آلزایمر با این ضرباهنگ ارتباط دارد. اختلال در این جریان می‌تواند منجر به ایجاد بیماری‌های گوناگون بشود. این اختلال سبب جاری شدن پروتئینی می‌شود که به بدن انسان آسیب می‌رساند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.