کدام دانش‌آموزان از اول بهمن به مدرسه می‌روند؟
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از حضوری شدن آموزش کلاس‌اولی‌ها و دومی‌ها، دانش‌آموزان در حال تحصیل در مدارس با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز و هنرجویان هنرستان‌ها(دروس عملی) در استان از اول بهمن خبر داد.

مجید یزدان‌پناه امروز(۲۲ دی) در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص نحوه بازگشایی مدارس از اول بهمن در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس مصوبه جدید ستاد ملی کرونا دانش آموزان کلاس اول و دوم در مناطق با وضعیت "زرد" و "آبی" از حیث شیوع کرونا از اول بهمن ماه به صورت حضوری در مدارس حضور پیدا خواهند کرد که با توجه به اینکه وضعیت کرونایی استان در هیچ نقطه‌ای از این دو وضعیت خارج نیست، لذا تمامی دانش‌آموزان کلاس اول و دوم استان که حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز معادل ۱۵تا ۱۶ درصد مجموع دانش اموزان استان هستند، از اول بهمن راهی مدارس می‌شوند.

به گزارش ایسنا، یزدان‌پناه با بیان اینکه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تمامی مدارس با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر که عمدتا در مناطق روستایی و عشایری استان قرار دارند نیز از اول بهمن ماه حضوری خواهند شد، گفت: همچنین کلاس‌های مرتبط با شایستگی‌های حرفه‌ای هنرجویان هنرستانها هم در مناطق "زرد" و "آبی" حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: فرآیند آموزش مابقی دانش آموزان فعلا غیرحضوری و با استفاده از همان روش‌های قبلی است.

یزدان‌پناه سپس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اجباری یا اختیاری بودن حضور دانش آموزان در مدارس، به این پاسخ اکتفا کرد که اگر دانش اموزی بیمار باشد و یا در خانواده‌اش بیمار کرونایی داشته باشد تا بهبودی کامل از حضور در مدرسه معاف خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی کامل مدارس برای بازگشایی از اول بهمن، گفت: به مدیران مدارس تاکید شده یکبار قبل از بازگشایی مدارس نسبت به ضدعفونی و گندزدایی کامل آنها اقدام شود و پس از آن نیز به صورت روتین کلاس های درس، سرویس‌های بهداشتی و سایر بخش‌های مدرسه پس از هر بار خروج دانش‌آموزان ضدعفونی شوند.

وی گفت: در هیچ کلاس درسی نباید بیشتر از ۱۰ نفر حضور داشته باشد.

یزدان پناه با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد جزییات نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس با شورای مدرسه است، افزود: شورای مدرسه در خصوص ساعت و مدت زمان کلاس‌ها، روزهای برگزاری کلاس‌ها و... اختیار تصمیم گیری دارد. همچنین شورای مدرسه می‌تواند برای برگزاری حضوری کلاس‌ها با تعداد کمتر از ۱۰ نفر برنامه‌ریزی کند، اما هیچ کلاس درسی نباید با جمعیت بیش از ۱۰ نفر تشکیل شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.