وضعیت کرونایی ۳ شهرستان استان قزوین آبی است
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: سه شهرستان آبیک، البرز و بوئین‌زهرا در استان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام اینکه سه شهرستان استان در وضعیت آبی قرار گرفتند، اظهار کرد: شهرستان‌های آبیک، البرز و بوئین‌زهرا در وضعیت آبی کرونایی هستند.

وی ادامه داد: رنگ آبی به معنای کم‌خطر تعریف شده است زمانی که تعداد بیماران بستری کرونایی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و به تعداد ۲ نفر در ۱۰۰ هزار جمعیت و کمتر از آن برسد شهرستان در وضعیت آبی کرونایی تعریف می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین عنوان کرد: در وضعیت آبی تمامی مشاغل می‌توانند فعالیت داشته باشند ولی مستلزم رعایت پروتکل‌هاست که این موارد به محض تدوین، ابلاغ خواهد شد.

وی اعلام کرد: در وضعیت آبی و زرد محدودیت تردد در روز وجود ندارد و محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح کماکان برقرار است.

حبیبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که به نسبت آذر حدود ۸۰ درصد و تعداد فوتی‌ها نیز حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با پیش‌بینی انجام مرحله اول واکسیناسیون تا پایان سال بیان کرد: ساز و کار فرآیند توزیع و تزریق واکسن کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است که به محض وصول واکسن کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن، تزریق آن با اولویت افراد پرخطر سالمند و کادر درمانی آغاز خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.