آستارا قرمز شد / تعطیلی ۱۴ روزه بازار و مراکز آموزشی از فردا
فرماندار شهرستان آستارا گفت: با اعلام وضعیت قرمز کرونایی در این بندر مرزی، کلیه محدودیت‌های ابلاغی برای شهرستان های قرمز از فردا لازم الاجرا می‌باشد.

عباس صابر، در جلسه اضطراری ستاد کرونای بندر مرزی آستارا که لحظاتی پیش در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با اعلام وضعیت "قرمز" در شهرستان های آستارا و تالش در غرب استان گیلان، کلیه محدودیت های ابلاغی از سوی ستاد کرونای کشور در این شهرستان با مدنظر قرار دادن این وضعیت لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه همشهریان باید این موارد را رعایت کنند، ادامه داد: مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ که در دستورالعمل آمده است، از فردا (چهارشنبه ۱۲ آذر) تعطیل هستند.

صابر اضافه کرد: کلیه مراکز آموزشی، مدارس و حوزه علمیه ولی عصر (عج) تعطیل و فعالیت ها از برنامه شاد خواهد بود و باشگاه های ورزشی، بازار بزرگ ساحلی و کلیه اماکن تجاری سرپوشیده تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کارکنان ادارات و نهادهای دولتی و بانک ها باید طبق مصوبات ابلاغیه ستاد عمل کنند، افزود: ورود و تردد کلیه خودروهای غیربومی به این شهرستان قرمز ممنوع است و برای خودروهای با پلاک بومی نیز از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح منع آمد و شد و لغو کلیه ترددها منظور شده است و ورود خودرو از تونل حیران و بالعکس به شکل کامل لغو می شود.

صابر با تأکید بر اینکه تخطی از قوانین ابلاغی، برخورد قانونی در پی دارد، خاطرنشان کرد: در صورت منتج به نتیجه نبودن تصمیمات فعلی، دستورالعمل های ابلاغی جدید نیز اعمال خواهد شد.

فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان، تصریح کرد: همشهریان در راستای شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آنها نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم هر چه سریعتر از این ویروس منحوس نجات یابیم.

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط عادی قرار نداریم، یادآور شد: این طرح یک تکلیف است و باید با نهایت سرعت و دقت اجرا شود و همکاری همه جانبه را می طلبد.

وی از همکاری آموزش و پرورش از در اختیار گذاشتن تب سنج های مدارس برای این منظور سخن گفت و افزود: از سپاه و همه بسیجیان شهرستان نیز در خصوص اجرای این طرح به شکل ویژه تقدیر می کنیم.

عباس صابر در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز روز خوب ما نیست که شرایط شهرستان به قرمز تغییر کرده است، گفت: بهداشت و درمان و بیمارستان آستارا باید یک سری امکانات را از دانشگاه علوم پزشکی استان طلب کند.

ممانعت از ارجای بیماران شهرهای مجاور به بیمارستان آستارا

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در این جلسه با انتقاد از چگونگی تدوین دستورالعمل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: متأسفانه به گونه ای ردیف مشاغل نوشته شده است که این اشکال محتوایی شهرهای زرد را به سوی نارنجی و شهرهای نارنجی را به سوی وضعیت قرمز سوق می دهند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به عدم نظارت های کافی، مشاغل متخلف بسته نشده است، هشدار داد: نتیجه آن اقدام، این وضعیت افزایش اسف بار ابتلا به بیماری است و رسانه ها و خبرنگاران باید با فرهنگ سازی، غنای جامعه را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: باید برخوردهای قانونی با اتحادیه های متخلف اصناف انجام شود و هیچ عذر و توجیهی قابل قبول نیست.

امام جمعه آستارا با تأکید بر اینکه باید با اتحادیه های متخلف که با جان مردم بازی می کنند، برخورد جدی شود، افزود: ارجاع بیماران شهرستان های مجاور نباید به بیمارستان آستارا انجام شود.

وی با اشاره به اینکه باید امکانات بیمارستان برای مردم این شهرستان صرف شود، اضافه کرد: ۲۰ درصد بیماران بیمارستان شهید بهشتی آستارا غیربومی هستند و این افراد باید در شهر خودشان خدمات درمانی را دریافت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.