همکاری ۹۵ درصدی اصناف زنجان برای تعطیلی
معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: ۹۵ درصد واحدهای صنفی استان نسبت به تعطیلی اقدام کردند.

امیرعلی مسیبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعطیلی اصناف در هفته دوم، اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی گروه‌های ۲، ۳ و ۴ از اول آذرماه، تاکنون ۹۵ درصد واحدهای صنفی مشمول استان نسبت به اجرای مصوبه و تعطیلی واحد خود اقدام کردند.

وی با اشاره به اصنافی که به مصوبه ستاد ملی کرونا تمکین نکردند، افزود: به ۵ درصد مابقی واحدها تذکر و اخطار داده شده است که در صورت اجرایی نکردن، پلمب خواهند شد و فک‌پلمب غیرقانونی است.

این مسئول با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته، ادامه داد: از اول تا پنجم آذر ۵۴۲۶ مورد بازرسی در سطح استان صورت گرفته است که ۳۶۰۹ مورد اخطار و تذکر شفاهی داده شده و بیش از ۳۵ واحد در سطح استان در این خصوص پلمب شده‌اند.

مسیبی تصریح کرد: به طور مرتب روزانه ۲۳ اکیپ بازرسی متشکل از بازرسان سازمان صمت، بازرسان اتاق اصناف، همکاران اماکن و پلیس انتظامی و در موارد نیاز کارشناسان مرکز بهداشت در سطح استان در حال بازرسی هستند.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: اصناف استان همکاری خوبی در زمینه اجرای دستورالعمل‌ها داشتند و علی‌رغم وجود شرایط تحریمی و اوضاع نامناسب اقتصادی بازاریان مثل همیشه به خوبی شرایط را سنجیده و به نحو احسن عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۲ هزار و ۴۹۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان زنجان در حال فعالیت است که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۴ واحد صنفی مربوط به شهرستان زنجان است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.