مصادیق «رئیس جمهورِ جوان» سال ۱۴۰۰ از نگاه کاربران خبرآنلاین
خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود خواسته بود درباره مصادیق کاندیدای جوان انقلابی که می توانند در ۱۴۰۰ رئیس جمهور نظر دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، « دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است، البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رییس این دولت یک جوان سی‌ودوساله باشد؛ بلکه یعنی دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنینِ کار و تلاش باشد.»

این بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدارشان با دانشجویان بود. بیاناتی که محور بسیاری از گمانه ها و تحلیل های انتخاباتی برای عملیاتی کردن این ایده رهبر انقلاب قرار گرفت.

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسیده بود:« کدام چهره ها را مصداق کاندیدای جوان انقلابی می دانید که می توانند در ۱۴۰۰ رئیس جمهور شوند؟»

مشکل کشور رئیس جمهور پیر یا جوان است؟ برخی کاربران خبرآنلاین، نظرات و انتقادات خودشان را درباره ریاست جمهوری ایران بیان کردند. به طور مثال، کاربری نوشت:« این تعبیر ،،جوان ،، کاملا به ناروا بکار میرود رئیس جمهور جوان از نظر سنی حداقل باید ۵۰ سال سن داشته باشد تا بتوان امیدوار بود که تصمیم درست اتخاذ کند یک کشور ،یک رئیس جمهور....بچه بازی که نیست ،،،ژاپن ، چین و آمریکا و روسیه را ملاحظه کنید روسای جمهور بالای ۶۰ سال سن دارند در کشور ما اگر تجربه بدی هست....» فردی هم در پاسخ به او نوشت:« نه حالا این بالای ۵۰ ساله هامون ایران رو کردن سوئیس خخخخخخ و کاربلد هستن ؟ ادعا مدیریت جهانی هم دارن خخخخ.»

کاربری هم نوشت:« این همه رئیس جمهور امدن رفتن چی شده زندگی ما اینه دلار ۲۵۰۰۰ تومان برای مرغ ۲۰ هزار تومانی در این وضعیت کرونا مردم در صف هستند گرانی تورم روزانه شده.»

ارسلان برای خبرآنلاین نوشت:« تو کشورمون ایران گزینه جوان و مناسب و مستعد شاید که نه مطمئنا کم نداریم اما مشکل اینه که رییس جمهور سالهاست توی کشور ما فقط اسمه.» محمد نیز نوشت:« بعد از ۴۰ سال دنبال جوان انقلابی می گردید! اگر یک فرد دغدغه مند و با تخصص، با سیستم درست، بر اساس عدالت، حقانیت، بدون مصلحت های مضر و خطرناک بر اساس اصول و قاعده روی کار می آمد الان وضع این شکلی نبود. خودتون رو خسته نکنید نه ایران بلکه جهان فقط به وسیله منجی نجات پیدا می کنه. مردم باید منجی رو از خدا طلب کنند تا به آرامش و اطمینان حقیقی برسند. اللهم عجل لولیک الفرج.»

سینا هم نوشت:« مگر کشور را قراره شوهر بدهیم که جوان و پیرش مهم باشد طرف باید از پس اداره کشور برآید همین چندی پیش در انتخابات بزرگترین کشور دنیا دو پیرمرد بالای هفتاد سال بودند.»

مجتبی هم نوشت:« واقعا چرا نمیخواید بفهمید مشکل ما رئیس جمهور جوان و پیر نیست مشکل الان کشور اینه که منافع مردم و کشور در راس امور نیست.»

از نقی معمولی و رامبد جوان تا رائفی پور و بابک زنجانی در این میان، برخی از کاربران خبرآنلاین، اسامی چهره هایی که از نظرشان مصداق جوان انقلابی بود را معرفی کردند. مثلا کاربری نوشت:« آخوندی بهترین گزینه بحساب میاد چون مجلس هم نمیتونه استیضاحش کنه.»

رضا حسینی نوشت:« نقی معمولی به نظرم اصلح ترین کاندید بین تمام سیاستمداران فعلی است.» جوان دوست هم نوشت:« فقط آقای جنتی، بشرط اینکه با حفظ سمتشون توی شورای نگهبان باشد»

دیگری هم نوشت:« باور کنید دکتر جلیلی بیاد غربیها ماستها رو کیسه میکنند.و حاضرند امتیاز بدهند تا ایشون رای نیاره.» فردی هم در پاسخ به او نوشت:« بله بله ، ایشون موقعی که مذاکره کننده هسته ای بودن ، جوری غربی ها ماست ها رو میشه کردن ، که هر روز یک قطعنامه جدید علیه ایران صادر می شد، بله بله در جریان هستیم ! اصلا باعث رونق صنعت لبنیات اروپا ایشون هستن ، همه اروپا رو ماست بند کردن . البته در ایران هم که رئیس جمهور دولت در سایه بودن و هستن.»

همچنین اکثریت کاربران خبرآنلاین، چهره هایی چون محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، محمدجواد آذری جهرمی و سورنا ستاری را مصداق جوان انقلابی معرفی کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.