برگزاری جشنواره مجازی زنگ هشدار کرونا/آخرین مهلت ارسال ایده
جشنواره مجازی زنگ هشدار کرونا برای دانش‌آموزان ۷ تا ۱۸ سال سراسر کشو در محور آزمایشگاه ایده با موضوع «راهکارهایی برای پایان دادن به چالش کرونا با شستن دست‌ها به‌عنوان مهم‌ترین عامل انتقال ویروس و داشتن دنیایی پاک و به‌دوراز آلودگی‌های جسمی و روحی با دستانی پاک» برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، جشنواره مجازی زنگ هشدار کرونا با حمایت و همکاری انجمن ترویج علم ایران و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار می شود.

شش محور برای ارائه ایده شامل موارد زیر است:

۱-راهکارهایی ارائه کنید تا حس مسئولیت‌پذیری و کمک به همنوعان در افراد جامعه در این ایام بحران کرونا افزایش پیدا کند.

۲- راهکارهایی برای پایان دادن به چالش کرونا با شستن دست‌ها به‌عنوان مهم‌ترین عامل انتقال ویروس و داشتن دنیایی پاک و به‌دوراز آلودگی‌های جسمی و روحی با دستانی پاک ارائه کنید.

۳- بسیاری از کسب‌وکارها با شروع بحران کرونا با مشکل مواجه شدند. برای حل این مشکلات چه ایده‌هایی دارید؟

۴- بحث آموزش دانش‌آموزان در این دوران با چالش‌های زیادی همراه شد. برای برطرف کردن این چالش‌ها پیشنهادهای شما چیست؟

۵- در این ایام پخش شدن اخبار جعلی و نادرست در خصوص کرونا مشکلات زیادی را ایجاد کرد. به نظر شما راهکارهای عملی برای شناخت اخبار درست از اخبار جعلی و اطلاع‌رسانی درست و صحیح به افراد جامعه به چه صورتی می‌تواند باشد؟

۶- با تعطیلی ورزشگاه ها و باشگاه های ورزشی در دوران همه گیری ویروس کرونا، ورزش کردن در این ایام با مشکل جدی مواجه شده است. با توجه به اهمیت ورزش در تقویت سیستم ایمنی بدن و نقش آن در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، چه ایده هایی برای ورزش در دوران قرنطینه دارید؟

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، علاقه مندان می توانند طبق دستورالعملی که در وب سایت جشنواره آمده است، ویدئوی ارائه ایده‌های خود را در سه دقیقه آماده و تا ۲۰ آذرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. پس از دریافت کامل ایده‌ها، صاحبان ۵ ایده منتخب در هر محور می‌بایست خودشان را برای یک ارائه مجازی در روز اختتامیه آماده کنند.

پس از داوری ارائه‌های مجازی به ۳ گروه برتر هر محور جوایز نقدی، غیر نقدی و گواهینامه‌های معتبر اهدا خواهد شد.

بر اساس اعلام انجمن ترویج علم، علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وب سایت http://www.zangecorona.com/single.php?id=۱۷ مراجعه کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.