درخواست ۱۴۶۹ نفر برای کسب مجوز تردد در محورهای قزوین
فرماندار قزوین گفت: با توجه به آغاز طرح ممنوعیت تردد خودروها با پلاک غیربومی تا ظهر اول آذر ۱۴۶۹ تقاضا برای دریافت مجوز عبور و مرور در ۶ محور به فرمانداری قزوین ارسال شده است.

محمد شفیعی در جلسه فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونای استان قزوین که شنبه اول آذر در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، تصریح کرد: در فاز سوم محدودیت‌های کرونایی با همکاری پلیس راه ۵ نقطه شهر شامل خروجی اتوبان به سمت باراجین لاین شمالی کنار گذر، لاین جنوبی کنار گذر، خروجی اتوبان به سمت میدان شورا، خروجی به سمت اسماعیل آباد، سرپل میرزا به سمت قزوین و خروجی شمالی سر پل میرزا به سمت قزوین را از ساعت ۱۲ شب مسدود کردیم.

وی افزود: در این مناطق ورود خودرو با پلاک غیربومی ممنوع است مگر اینکه فرد جریمه بپردازد، همچنین در صورت تکرار، توقیف وسیله نقلیه صورت می‌گیرد.

فرماندار قزوین گفت: با توجه به آغاز طرح ممنوعیت تردد خودروها با پلاک غیر بومی تا ظهر اول آذر ۱۴۶۹ تقاضا برای دریافت مجوز عبور و مرور در ۶ محور داشتیم که ۴۸۶ درخواست توسط مجموعه ادارات و دستگاه‌های دولتی، ۱۸۵ درخواست خودرو شخصی با پلاک تهران که ساکن قزوین هستند، ۴۹۲ درخواست شرکت‌ها، ۱۵۴ درخواست بانک‌ها، ۱۴۷ درخواست توسط بیمارستان‌ها و ۵ درخواست توسط داروخانه‌ها داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد نیز به دلیل بیمار مجبور به تردد بین قزوین و تهران هستند یا افرادی برای شرکت در امتحانات نخبگان باید به تهران بروند، بعد از بررسی مدارک با این افراد نیز مدارا می‌شود. مجوزها تجمیع و امشب صادر می‌شود تا افراد از فردا بتوانند تردد داشته باشند.

فرماندار قزوین با اشاره به گروه کنترل و نظارت، خاطرنشان کرد: گروه نظارت بر اصناف و بازار که گروه عملیاتی هستند و پیاده تردد می‌کنند شامل ۱۲۲ نفر است اما با توجه به مثبت شدن کرونا برخی از آن‌ها در حال حاضر به ۸۳ بازرس نیازمندیم، از مدیران ادارات می‌خواهیم که دو سوم از نیرویی که به صورت دورکاری بودند را در اختیار ستاد کرونا قرار دهند.

شفیعی بیان کرد: در حال حاضر ۲۲ گروه شغلی اجازه فعالیت دارند که بخش اعظمی را در برمی‌گیرد، در مواردی مانند خیابان اسدآبادی کلاً مغازه‌ها باز است چرا که در گروه یک قرار دارند، با توجه به ترافیک ایجاد شده در این بخش پیشنهاد می‌شود لاین کمربندی در این محور بازگشایی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.