بازاریان و اصناف مجاهدان عرصه های اقتصادی هستند
مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه عاشوا ضمن قدردانی از نقش ویژه‌ی اصناف تبریز در رزمایش مواسات تاکید کرد: بازاریان و اصناف مجاهدان عرصه های اقتصادی هستند که همچنان در توزیع بسته های معیشتی کمک می کنند.

سرهنگ پاسدار سیدرضا پورزینال روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در محل سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره‌ی ۸۲ هزار و ۵۰۰ بسیجی شهید را گرامی می‌داریم که از جان خود گذشتند تا ما در سایه‌ی خون و از جان گذشتگی آنها ۴۱ سالگی تشکیل بسیج مستضعفین و ۴۲ سالگی انقلاب اسلامی را عزیز بداریم.

وی با اشاره به آیه شریفه‌ی «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ . فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ . وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا »، این آیه را در شأن بسیجیان برشمرد و افزود: وقتی که تشکل بسیج بنا شد، مردانی با صداقت و اعتقاد راسخ به دین خدا پای کار آمدند و پا به پای رزمندگان اسلام در جبهه ها حاضر شدند و برای مقابله با تمامیت کفر ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی نیز همین مردم بودند که در کنار نیروهای جهادسازندگی کار کردند که متاسفانه با کوته فکری برخی مسئولین این مجموعه انقلابی با وزرات جهاد کشاورزی ادغام شد که این موضوع موتور محرک محرومیت زدایی جهاد سازندگی را متوقف کرد اما بلافاصله با دستور رهبر انقلاب، سازمان بسیج سازندگی تشکیل شد و رسیدگی به محرومین دوباره سرعت گرفت.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه عاشورا با بیان اینکه بسیج مصداق بارز تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است، خاطرنشان کرد: منطق اصلی بسیج از ابتدا تاکنون منطق وسیع، عقلانی و جدی در تمامی حوزه‌هاست و در بحث شیوع ویروس کرونا که یک تهدیدی بیولوژیک است، فرصتی برای بازسازی مقوله های مقدماتی بسیج در جامعه فراهم و مهندسی جدیدی به مردم ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور زنان در پشت چرخ های خیاطی برای دوخت ماسک، تامین نیاز کادر درمان در بحث لباس و توزیع بسته های معیشتی با وجود مشکلات زیاد اقتصادی، همگی نشان از نقش بی بدیل مردم در این ایام دارد که علیرغم همه‌ی تحریم ها این اقدامات صورت گرفت درحالیکه در کشورهای پیشرفته از کیسه زباله برای تهیه گان پزشکی استفاده می‌کنند.

وی مواسات را مافوق مساوات برشمرد و تاکید کرد: در رزمایش مواسات همه‌ی مردم و اقشار مختلف از جمله اصناف و خیّرین پای کار آمدند و در واقع همان لحظاتی از جنگ را به تصویر کشیدند که رزمندگان بخاطر تشنه نماندن همرزمان خود، آب ننوشیدند و تشنه به شهادت رسیدند. لذا مواسات یعنی برتری دادن به هم نوع که حتی از طرف رسانه های معاند نیز گفته شد که ایرانی ها تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند.

سرهنگ پورزینال با اشاره به اینکه ۷۴ اتحادیه با بیش از ۶۰۰ صنف در آذربایجان شرقی فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: بسیج اصناف یکی از گسترده ترین اقشار بسیج است که فقط در تبریز ۷۰ هزار صنف فعالیت دارند و ۱۲۰ هزار نفر نیز در قالب اتحادیه‌ها و اصناف در سراسر استان در حوزه‌ی ماموریتی این سازمان بوده و در تعامل هستند.

وی ادامه داد: بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی بهعنوان یک قشر موثر و پر جمعیت در کشور مطرح است که به عنوان بازوی مهم و فعال در انجام ماموریت های مختلف بسیج، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و در توسعه فرهنگ بسیجی در لایه های مختلف اجتماعی خدمت می‌کند.

وی شعار امسال بسیج اصناف را «بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین» عنوان کرد و افزود: بر این اساس بسیجیان حوزه ها و پایگاه‌های مختلف سازمان بسیج اصناف با تشکیل ۹۹ گروه جهادی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به عملیات گند زدایی بازار، مراکز تجاری و محلات متصل به بازار و مرکزشهر، توزیع بیش از ۱۰ هزار ماسک رایگان در بین مردم و توزیع بیش از ۶ هزار بسته‌ی معیشتی پرداختند که علیرغم همه‌ی مشکلات توسط اصناف، خیّرین و بازاریان توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه عاشورا ادامه داد: امروز با افتخار می گوییم که ۲۷ کارگاه تولید ماسک در استان در صورت تامین پارچه و مواد اولیه مود نیاز، توان تولید بیش از یک میلیون ماسک در روز را دارند و بسیج اصناف به دنبال تسهیل تولید ماسک است.

وی با اشاره به کشف تعدادی از انبارهای احتکار شده در استان، ادامه داد: این افراد تحت عنوان اخلال در اقتصاد و معیشت مردم، توسط سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه عاشورا دستگیر و برای تشکیل پرونده به مراجع قاضیی معرفی شده اند.

وی از همراهی بسیج اصناف برای کنترل قیمت‌ها در روزهای اخیر خبر داد و افزود: در قالب قرارگاه ۱۷ ربیع، بسیجیان برای نظارت و کنترل قیمت در بازار با سازمان صمت استان همکاری می‌کنند.

پورزینال بازاریان و اصناف را مجاهدان عرصه‌ی جهاد اقتصادی دانست و گفت: کمک‌های زیادی از سوی بازاریان برای رزمایش همدلی و مواسات جمع آوری و توزیع شد و همچنان این کمک‌ها در حوزه‌های معیشتی و جهیزیه ادامه دارد.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما آموزش فقه بازار برای بازاریان است تا از این طریق از انحراف در کسب و کار جلوگیری شده و فرهنگ اسلامی در بازار ترویج یابد. همچنین قصد داریم طرح "استاد شاگردی" را برای احیای سنت‌های بازار اسلامی و مهارت آموزی و اشتغال در ترویج دهیم و ۳۰۰ هزار نفر در سنین ۱۵ تا ۱۸ سال در این قالب مهارت آموزی خواهند شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.