درحال رایزنی برای تسهیل تردد کادر درمان هستیم/ابتلاء ۲۰ درصد کارکنان اداری به کرونا
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در حال رایزنی و فراهم ساختن شرایطی برای تسهیل در تردد پزشکان، پرستاران و  بقیه کادر درمان  در محدودیت‌های اعلام شده هستیم تا فعالیت‌های کادر درمان که به  شدت به خدمات آن‌ها  نیاز است تحت تاثیر قرار نگیرد.

علی بیرجندی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص محدودیت‌های اعلام شده از اول آذر و چگونگی فعالیت پزشکان، پرستاران و کادر درمان در این دوره اظهار کرد: فعالیت پزشکان و پرستاران دو حوزه فعالیت، از جمله فعالیت‌های درمانی و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را شامل می‌شود. گروهی که به فعالیت‌های درمانی می‌پردازند بر حسب تصمیم سیستم‌های نظارتی به خدماتشان نیاز است و همچنان به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند و حتی امکان دارد، حجم کار این گروه افزایش یابد. در شرایط بحران‌ها ممکن است از حداکثر ظرفیت نیروها استفاده شود.

وی افزود: محدودیت‌های اعلام شده شامل حال پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که در خط اول درمان بیماری کووید ۱۹ فعالیت می‌نمایند، نمی‌شوند. اما این محدودیت‌ها شامل حال حوزه‌های آموزشی و پژوهشی که فعالیت مستقیمی در بحث درمان بیماری ندارند خواهد شد. در مورد فعالیت پزشکان و پرستاران هم اکنون در حال رایزنی و فراهم ساختن شرایطی برای تسهیل در تردد پزشکان، پرستاران و بقیه کادر درمان در محدودیت‌های اعلام شده هستیم تا فعالیت‌های کادر درمان که به شدت به خدمات آن‌ها نیاز است تحت تاثیر قرار نگیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد ادامه داد: در جلسه‌ای که روز گذشته با مجموعه انجمن‌های علمی و تخصصی برگزار شد تصمیم گرفته شده است تا از فعالیت برخی از خدمات درمانی که قابلیت تعویق فعالیت را دارند، جلوگیری شوند تا در طی این دو هفته از پیک بیماری عبور نماییم ولی فعالیت کلیه خدمات اورژانس و خدمات ضرروری طبق روال گذشته انجام می‌شود.

بیرجندی‌نژاد در مورد اهمیت دورکاری با توجه به شرایط کشور خاطرنشان کرد: اگرچه که دور کاری جزو اقدامات مهم در شرایط امروز جامعه است ولی یکی از وِیژگی‌های خدمات پزشکی این است که با فرایند دور کاری مطابقت ندارد زیرا در بسیاری از موارد نیاز به معاینه بیماران است. به همکاران توصیه شده است تا شرایطی را فراهم کنند تا اگر بیماران نیاز به مشاوره داشته باشند از ابزارهای فضای مجازی استفاده کنند.

بخش اداری نظام‌پزشکی مشهد محدود و دورکار می‌شود

وی ادامه داد: در مورد سازمان نظام پزشکی مانند سایر واحدهای بهداشتی و درمانی بخشی از پرسنل درگیر مدیریت بحث کرونا هستند و مشمول محدودیت فعالیت و دورکاری نمی‌شوند اما در مورد بخش اداری قاعدتا فعالیت این گروه به صورت محدود و در شرایط دور کاری ادامه خواهد داشت.

۲۱ شهید مدافع سلامت در خراسان رضوی

بیرجندی‌نژاد بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر درحدود ۲۰ درصد از پرسنل اداری سازمان نظام پزشکی به علت ابتلا به بیماری کرونا در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند. همچنین در شرایط موجود بسیاری از همکاران ما در جامعه پزشکی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۱ شهید در خراسان رضوی داشته‌ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در مورد بازدیدهای مشترک انجام گرفته توسط سازمان نظام پزشکی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مورد بازدیدهای مشترک از مرداد ماه تا آبان ماه سال جاری تعداد ۷۲۰ بازدید مشترک با همکاران در مراکز بهداشت و معاونت درمان داشته‌ایم که تمام این موارد در پایان هر هفته به فرمانداری گزارش شده است. این بازدیدها شامل بازدید از داروخانه‌ها، مطب‌ها، مراکز درمان سرپایی و ...... بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.