جزئیات برگزاری مسابقه ملی سایکوماسک اعلام شد/۳۰آذر آخرین مهلت ثبت نام
رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شریف از آمادگی این دانشگاه برای ارائه خدمات به دانشجویان نیازمند در شرایط کرونا خبر داد و گفت: بر اساس طرحی که در دست داریم با ۱۱ هزار دانشجوی دانشگاه شریف گفت و گوی تلفنی خواهیم کرد.

دکتر حمید یعقوبی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات برگزاری مسابقه ملی سایکوماسک پرداخت و گفت: این مسابقه باهمکاری دانشگاه شریف، دانشگاه سمنان و همچنین دفتر مشاوره و سلامت روان وزارت علوم برگزار می شود و مراکز مشاوره دانشجویی این دو دانشگاه در کنار مراکز بهداشت و درمان این مراکز در برگزاری برنامه مشارکت دارند. ضمن اینکه دو کانون دانشجویی همیاران سلامت نیز همکاری هایی را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: محورهای مسابقه فوق در دو بخش سلامت روان و سلامت جسم است که ما در آن به کرونا خانواده، کرونا و آموزش های مجازی، کرونا و مسئولیت اجتماعی، کرونا شادکامی و تاب آوری می توان اشاره کرد که در حوزه محورهای سلامت جسم نیز خود مراقبتی، دگر مراقبتی مدافعان سلامت، کرونا و زندگی دانشجویی، کرونا و قرنطینه در کنار مسائلی نظیر فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی از جمله محورهای این مسابقه است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: این مسابقه از ۱۶ آبان شروع شده و مهلت ارسال مدارک تا ۳۰ آذر تعیین شده است و تمامی دانشجویان کشور اعم از دانشگاه وزارت علوم، بهداشت و آزاد می توانند در این مسابقه شرکت کنند و دانشجویان می توانند در هفت قالب کاریکاتور، عکاسی، طراحی، کلیپ، تایپو گرافی، پادکست، موشن گرافی و ... آثار خود را به صورت فردی یا گروهی ارسال کنند.

دبیر اجرایی مسابقه سایکوماسک تاکید کرد: ۱۶ دی ماه نتایج مسابقه فوق اعلام می شود. بر این اساس نفر اول یک میلیون، نفر دوم هفتصد هزار و نفر سوم نیز ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد. در واقع ما در هفت قالب هفت نفر اول و هفت نفر دوم و سوم داریم.

دکتر یعقوبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا کنون آثار متعددی از سوی دانشجویان دریافت کرده ایم که با توجه به اینکه قرار بود تا ۳۰ آبان مهلت ارسال آثار باشد اما به دلیل درخواست دانشجویان این مدت تمدید شد و دانشجویان تا ۳۰ آذر می توانند در این فرصت آثار خود را بفرستند تا در هیات داوری مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شریف تاکید کرد: در شرایط خاص کرونایی با این مسابقه سعی کردیم سواد سلامت جسم و روان دانشجویان را ارتقاء دهیم و اوقات فراغت سالمی برای دانشجویان فراهم کنیم و شاهد یک نوع پویش، جنب و جوشی بین دانشجویان شاهد باشیم. بنابراین اگر کرونا تمام شود تلاش خواهیم کرد در سال آینده مسابقات و پویش های ملی دیگری نیز شاهد باشیم.

وی همچنین از برنامه دانشگاه شریف برای ارتباط با دانشجویان این دانشگاه در شرایط شیوع کرونا ویروس خبر داد و گفت: برنامه همدلی با دانشجویان توسط مرکز مشاوره دانشگاه شریف در حال اجرا است. در این طرح قرار است کارشناسان مرکز مشاوره و دانشگاه به تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه شریف تماس تلفنی بگیرند و جویای احوال آنها باشند تا تعامل بین آنها برقرار شود و در این شرایط کرونایی مسائل و مشکلات دانشجویان را نیز جویا شوند.

وی تاکید کرد: در این تماس های تلفنی کارشناسان آموزش دیده ما شرکت خواهند کرد و با دانشجویان صحبت می کنند تا آموزش ببینند چطور فرآیند ناشی از کرونا را طی کنند و البته در خصوص مسائل آموزش مجازی و مشکلات منزل و اوضاع احوال روانی آنها صحبت خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف از برقراری ارتباط تلفنی با دانشجویان دانشگاه شریف این است که جویای مشکلات دانشجویان باشیم و از دانشجویانی که نیازمند کمک و همراهی هستند به دانشگاه معرفی خواهند شد. در واقع حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دانشجویان گفت وگو تلفنی خواهد شد که البته از این طریق می توانیم آماری از ابتلای دانشجویان به کرونا و مشکلات ناشی از آن به دست خواهیم آورد و در صورت نیاز، دانشگاه به دانشجویان نیازمند خدمات ارائه خواهد داد.

یعقوبی در پایان تاکید کرد: ما در گام اول با بیش از ۸۰۰۰ دانشجوی شاغل به تحصیل و در گام دوم نیز با بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی جدیدالورود تماس تلفنی برقرار خواهیم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.