کاشان قرمز در محدودیت‌های کرونایی 
فرماندار کاشان گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز کرونا در منطقه کاشان، از اول آذر محدودیت‌های تصویب شده در ستاد مدیریت و پیشگیری از کرونا در این شهرستان اجرا می شود که باتوجه به میزان همکاری مردم و شرایط، قابل بازنگری است.

علی اکبر مرتضایی، اظهار کرد: در راستای تسهیل در روند اجرای این قانون، قطع خدمات کلیه دستگاه های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات در این بازه زمانی ممنوع است. همچنین بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در جهت همکاری با صاحبان مشاغل، کسبه و اصناف از برگشت زدن چک در این بازه زمانی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: دستگاه ها ارائه دهنده خدمات ضروری و خدماتی با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری می توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول در سطح ملی یا استانی نسبت به کاهش حضور کارکنان تا ۵۰ درصد اقدام کنند.

فرماندار کاشان تاکید کرد: در سایر ادارات، ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد، به شرط آنکه خللی در ارائه خدمات به شهروندان به وجود نیاید و بانک ها نیز طبق مصوبه شورای عالی بانک ها و موسسات مالی و اداری مکلف به کاهش تعداد کارکنان هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان، وی گفت: تعداد شرکت کنندگان مجاز در جلسات در وضعیت قرمز، حداکثر ۱۵ نفر است. مأموریت های اداری غیر ضروری لغو شده و دستگاه های اجرایی موظف هستند از اعزام کارکنان خود به مأموریت های اداری غیر ضروری خودداری کنند.

رییس ستاد مدیریت و پیشگیری از کرونا در شهرستان کاشان افزود: محدودیت حضور کارکنان صرفاً در مورد کارکنان شاغل در اداره های مستقر در شهرها قابل اعمال خواهد بود و شامل کارکنان ارائه دهنده خدمات در مراکز روستایی نمی شود.

مرتضایی اظهار کرد: همه مراکز آموزشی شامل آموزشگاه ها، مدارس، دانشگاه ها و... به طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه ها الکترونیکی ضروری باشند، حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند با استفاده از سامانه ها و امکانات ایجاد شده دولت الکترونیک ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه دسترسی شهروندان به کلیه خدمات را از طریق سامانه های الکترونیکی فراهم کنند.

وی ادامه داد: همه مراکز گردشگری تعطیل و استقرار در پارک ها و مراکز تفریحی و گردشگری ممنوع است. برگزاری کلیه تجمعات، آیین های مذهبی، اقامه نماز جمعه و نمازهای روزانه در مساجد و حسینیه ها ممنوع است.

فرماندار کاشان با بیان اینکه خودروها با پلاک بومی حق خروج از شهرستان را نداشته و پلاک‌های غیربومی نیز اجازه ورود به این مناطق را ندارند، افزود: در صورت عدم رعایت قانون، توسط دوربین‌های راهور مشمول جرائم سنگین خواهند شد که ورود از شهر قرمز به هر شهری مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی است.

وی با اشاره به اینکه تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطق قرمز ممنوع است، افزود: برخی مشاغل شیفت شب مثل کارکنان بیمارستان‌ها، کارخانجات و ... مشمول جریمه تردد شبانه نمی‌شوند، به شرط آنکه مسئولان این سازمان‌ها و مشاغل با ارسال فهرست شماره خودرو به فرمانداری‌ از جریمه جلوگیری کنند.

مرتضایی تصریح کرد: محدودیت‌های شبانه شامل تاکسی ها و تاکسی های اینترنتی با معرفی نامه از پلیس، نخواهد شد. همچنین فعالیت کلیه گروه های شغلی دو و سه و چهار ممنوع است و فعالیت گروه شغلی یک نیز با توجه به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان کاشان مشمول شرایط خاص است.

وی گفت: مشاغل گروه یک شامل فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای مواد غذایی، تعاونی های مصرف، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی، مرغ و ماهی فروشی، لبنیات، میدان میوه وتره بار، فروش میوه و سبزی، نانوایان و تولید فراورده های نان، خواروبار، سوپرمارکت، فروش مواد بهداشتی و شوینده، پخش مواد غذایی، رستوران، آشپزخانه، کبابی، سفره خانه، طباخی و اغذیه فروشان به صورت اینترنتی و تلفنی با ارسال پیک و به صورت بیرون بر می تواند تا ساعت ۲۱ فعالیت کنند.

مرتضایی گفت: تعمیرگاه های خودرو و نمایندگی های مجاز، تاسیسات فنی شامل تعمیر لوازم خانگی و الکتریکی، تعمیر موبایل، فروشگاه های قطعات و لوازم یدکی و تهویه مطبوع، فروشگاه های مصالح ساختمانی و آهن آلات، کارگاه های صنعتی شامل جوشکاری، تراشکاری و مشابه آن و دفاتر خدمات اپراتورهای ارتباطی تلفن همراه و فعالیت های پستی می توانند تا ساعت ۱۴ فعالیت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.