وضعیت ۱۹ شهرستان فارس قرمز است
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وضعیت ۱۹ شهرستان استان فارس به لحاظ شیوع کروناویروس را قرمز توصیف و اضافه کرد: ۱۴ شهرستان فارس در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت سفید قرار دارد.

دکتر عبدالرسول همتی شنبه ۳ آبان در جمع خبرنگاران با ابراز تاسف از جانباختن ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، گفت: با اضافه شدن این تعداد، شمار قربانیان کروناویروس در استان فارس از اسفند سال گذشته تاکنون به ۱۲۷۱ نفر رسیده است.

همتی با بیان اینکه در استان فارس تاکنون ۳۴۴ هزار و ۹۷۸ نمونه از افراد بیمار یا دارای علامت گرفته شده است، گفت: از کل نمونه‌های گرفته شده ۷۶ هزار و ۴۷۵ مورد مثبت قطعی شناسایی شده که اکنون ۱۱۶۵ نفر از آنان در بیمارستان بستری هستند.

معاون علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ۶۴ هزار و ۲۴۳ نفر از بیماران در فارس کاملا بهبود پیدا کرده‌اند، گفت: از کل بیماران بستری در بیمارستان‌های فارس، ۱۶۵ بیمار به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU تحت مراقبت‌های ویژه بیمارستانی قرار دارند.

همتی تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا را استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست و شوی دست‌ها به شکل مکرر و پرهیز از ترددهای غیرضروری و خودداری از شرکت در برنامه‌های جمعی اعلام کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.