کرونا عبدالمجید ارفعی را به بیمارستان کشاند
یکی از نزدیکان و دوستان عبدالمجید ارفعی خبر داد که این متخصص زبان‌های باستانی در طول هفته گذشته به ویروس کرونا دچار شده و از دوم آبان در بیمارستان بستری است.

هادی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که پروفسور ارفعی در هفته گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده و در منزل تحت مراقبت بوده است، اظهار کرد: ایشان متاسفانه به دلیل بدتر شدن حال‌شان، از روز گذشته (جمعه، دوم آبان) در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده‌اند.

او افزود: در حال حاضر متاسفانه حال دکتر ارفعی چندان مناسب نیست و برای‌شان آرزوی بهبودی داریم.

عبدالمجید ارفعی زاده ۹ شهریور ۱۳۱۸ در کوه گنو در بندرعباس و اصالتا اهل اوز در استان فارس است. او پژوهشگر و متخصص زبان‌های باستانی اکدی و ایلامی، ایلام‌شناس و از آخرین مترجمان بازمانده خط میخی ایلامی در جهان و از مهم‌ترین کتیبه‌خوانان ایرانی است. برخی از لوح‌های گلی تخت جمشید با تلاش ارفعی ترجمه شده ‌است. او نخستین مترجم استوانه کوروش از زبان اصلی بابلی‌نو به فارسی است. ارفعی در سال ۱۳۹۴ جایزه سرو ایرانی در زمینه‌ میراث فرهنگی را به عنوان یک عمر کوشش فرهنگی دریافت کرد.

عبدالمجید ارفعی در حال حاضر نیز در محل فرهنگستان هنر به عنوان پژوهشگر آزاد مشغول مطالعه و پژوهش روی گل‌نوشته‌های بارو و خزانه تخت جمشید است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.