خیریه‌های زنجان شیوه‌های نوین را جایگزین شیوه‌های قدیمی کنند
جانشین رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی گفت: در حال حاضر خیریه‌های سلامت استان باید شیوه‌های نوین را جایگزین شیوه‌های قدیمی کنند.

مقتدا شعوری شامگاه دیروز (۳۰ مهرماه) در نشست خبری که به‌ صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در حوزه سلامت و پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان زنجان نیازمند کمک‌های خیرین و زنجانی‌ها هستیم، اظهار کرد: اکنون در حال آماده‌سازی ۲۰۰ تخت بیمارستانی برای بیمارستان‌های استان هستیم که برای تامین تجهیزات و امکانات آن به مشارکت مردم نیاز داریم.

وی در رابطه با کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و خیرین به حوزه سلامت استان، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا پایان شهریورماه حدود ۸ میلیارد تومان کمک‌های مادی و تجهیزاتی توسط مشارکت مردمی و خیران به حوزه سلامت استان برای مبارزه با بیماری کرونا کمک شد و در ساخت بخش‌های مختلف درمانی نیز کمک‌های شایانی را شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه مجوز فعالیت خیریه‌ها از سوی نهادهای مختلفی از جمله استانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان، بهزیستی و نیروی انتظامی صادر می‌شود، تصریح کرد: گفتنی است نظارت کامل از سوی نهادهای مذکور بر فعالیت خیریه‌ها اعمال می‌شود.

جانشین رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی با بیان اینکه اکنون باید در خیریه‌های سلامت استان از شیوه‌های مدرن استفاده کنند تا پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشد، ادامه داد: حضور نخبگان و صاحب‌نظران در خیریه‌های استان کمک شایانی به رفع سریع نیازهای مردم در حوزه سلامت می‌کند.

شعوری با اشاره به اینکه زنجان بهشت خیرین است، اظهار کرد: با توجه به همایش‌های ملی برگزار شده در استان زنجان طی دو سال گذشته و بازخوردهای آن نشان‌دهنده اتفاق‌های بزرگ رخ داده در حوزه سلامت زنجان بوده ولی نمی‌توان گفت فعالیت خیران در حوزه سلامت ایده‌آل است، زیرا شروع هر کاری با مشکلات و کاستی‌هایی همراه است.

وی با تاکید بر اینکه خیریه‌ها باید در زمینه جذب منابع مالی شفاف عمل کنند و متناسب با آن نیز باید نظارت شود، افزود: گفتنی با توجه به اینکه استانداری زنجان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان بر موضوع فعالیت‌های جذب مالی خیریه‌ها در اتاق شیشه‎ای دارند ولی تاکنون این طرح به مرحله اجرا نرسیده است.

گفتنی است، دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان برنامه عملیاتی خود را در کارگروه سلامت و امنیت غذایی ارائه داده و آماده اجرای آن است ولی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز حوزه سلامت استان خیرین می‌توانند این موضوع را سرعت دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.