برای تهیه واکسن آنفلوآنزا به مراکز بهداشتی و داروخانه ها مراجعه نکنید
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۳ نفر بر اثر کرونا در استان جان باختند و شمار جان باختگان به ۷۷۵ نفر افزایش یافت.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: اکنون ۱۷۲نفر با تشخیص کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این شمار ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی خاطرنشان کرد: تعدادکل نمونه گیری‌ها از ابتدای همه گیری کرونا ۶۷ هزار و ۶۶۲ نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان هرمزگان گفت: درصد کمی از سهمیه واکسن استان به دست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان رسیده که از در شهرستان ها توزیع شده است.

نوروزیان در رابطه با اولویت تزریق، ادامه داد: سیاست گذاری دانشگاه در درجه اول جهت توزیع واکسن آنفلوآنزا، بانوان باردار با بیماری زمینه ای، به خصوص دیابت و بیماری قلبی و عروقی و همچنین کارکنان بهداشت و درمان استان که در معرض خطر بالا قرار دارند، است.

وی اضافه کرد: شناسایی بانوان باردار از طریق سامانه سیب صورت گرفته است؛ به تدریج از طریق کارکنان بهداشتی با این گروه تماس گرفته خواهد شد و تاریخ مراجعه جهت تزریق واکسن مشخص خواهد شد. از این رو از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی خودداری شود.

نوروزیان بیان کرد: زمان توزیع واکسن آنفلوآنزا برای سایر گروه های پر خطر متعاقباً از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد و هرمزگانی ها به هیچ وجه جهت تزریق واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در پایان تأکید کرد: واکسن رایگان برای گروه های دیگر به صورت مرحله ای توزیع خواهد شد و تاکنون در هیچکدام از داروخانه های استان نیز توزیع واکسن آنفلوآنزا صورت نگرفته است، بدین جهت مردم به هیچ عنوان برای گرفتن واکسن به این مکان ها مراجعه نکنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.