ضرورت همراهی و همکاری اصناف برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی
مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ضرورت همراهی و همکاری اصناف با کارشناسان مرکز بهداشت برای اجرای هر چه بهتر پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد.

سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تنظیم برنامه‌ی زمانبندی در معاونت بهداشتی برای بازدید از صنوف مختلف به منظور نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بیان کرد: اگر کارشناسان ما در بررسی‌هایشان متوجه شوند که اشکالی در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی وجود دارد، در وهله‌ی اول تذکر داده و سپس در صورت تکرار مجدد، اقدام به برخورد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از صنوف در تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی فعالیت دارند که بازدید از این اصناف بر عهده همکاران بهداشت محیط است؛ بازدید از برخی صنوف هم مانند مکانیکی‌ها بر عهده همکاران بهداشت حرفه‌ای است.

وی گفت: در برخی موارد مانند مکانیکی‌ها شاید شست‌وشوی مکرر دست سخت باشد، اما به دلیل تردد بسیار زیاد مردم به این مکان‌ها احتمال آلودگی بسیار زیاد است.

خیاط زاده افزود: دستگیره، فرمان و درب خودرو مرتب توسط دست‌ها لمس شده و ممکن است دست‌ها با بینی و دهان و اجزای صورت هم تماس پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم به هیچ وجه تعداد افراد زیادی وارد این مغازه‌ها که عمدتا کوچک هستند، نشوند و تا پایان انجام کارشان در بیرون منتظر بمانند.

خیاط‌زاده یادآور شد: به عنوان مثال در برخی موارد دیده می‌شود که تعمیرکار، کاپوت ماشین را بالا زده و تعداد افراد زیادی دور آن جمع شده و به بررسی اشکالات فنی ماشین می‌پردازند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.