ضرورت شکل‌گیری فرهنگ سپاس‌گزاری جمعی از کادر درمان در شرایط دشوار فعلی
رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا و استاندار سمنان بر ضرورت شکل‌گیری و تعمیق‌بخشی به فرهنگ سپاس‌گزاری جمعی از کادردرمان در شرایط دشوار فعلی تاکید کرد.

علیرضا آشناگر، ۸ مهرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: در این شرایط خاص، کمک به شکل‌گیری و تعمیق‌بخشی به فرهنگ والای سپاس‌گزاری جمعی و عمومی از سوی مردم و تشکل‌ها با هدف روحیه‌بخشی و ایجاد انگیزه بیشتر در بین کادر درمان و کاستن از بار خستگی و رنج‌ها و آلام این قشر فرهیخته امری ضروری است.

استاندار سمنان ضمن هشدار در خصوص توجه جدی به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا گفت: عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، صنوف و ....تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه مبنا و چراغ راه ما در مسیر مقابله با بیماری کرونا، تصمیمات، نظرات و فتوای مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید است که صراحتا در خصوص مراسم عزاداری و مراسم اربعین اعلام نظر داشتند، اظهار کرد: مردم باید بدانند که تشدید اجتماعات یکی از عوامل اصلی افزایش ابتلا به بیماری و تسریع روند سرایت ویروس در جامعه است و ما نیز باید برای جلوگیری از آسیب به هم نوعان خود، تابع نظرات راهگشای مقام معظم رهبری باشیم.

وی افزود: خانواده‌ها، مبنای مبارزه و مقابله با بیماری کرونا را بر رعایت تمامی جوانب بهداشتی قرار دهند، چرا که ویروس کرونا بسیار هوشمند بوده و با کوتاهترین غفلت، سلامت هموطنان و همشهریان را نشانه خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک، تنظیم‌ مناسبات اجتماعی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت ویژه در دستور کار خانواده‌ها و هم استانی های عزیز باشد، خاطرنشان کرد: امروز کادر درمانی ما اشراف بسیار مطلوبی به این بیماری پیدا کرده‌اند و به همین واسطه شاهدیم که نرخ مرگ و میر بیماری کرونا در استان کمتر از ۶ درصد است، در صورتی که در ابتدای کار بیش از ۱۰ درصد بود و لذا باید تلاش کنیم تا این روند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تثبیت شود.

استاندار سمنان اضافه کرد: معابر و راه های ارتباطی استان سمنان محل تردد بسیاری از مسافران است و همین مهم زمینه را برای سرایت ویروس افزایش می‌دهد؛ با این وجود به دلیل اقدامات انجام شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شیب بسیار کُندی به سمت کاهش ابتلا به بیماری در استان بوجود آمده که امیدواریم در صورت رعایت بهتر موارد بهداشتی، به شرایط تثبیت شده گذشته بازگردیم.

وی شروع فصل سرما و افزایش میزان سرایت آنفلوانزا را عامل افزایش نگرانی‌ها در حوزه مقابله با کرونا دانست و گفت: باید بازنگری در اقداماتی که تا حال انجام شده همراه با تبلیغ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص رعایت موارد و مسائل بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این راه کمک حال دولت و کادر درمانی باشیم.

آشناگر از کادر درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود به واسطه تلاش های شبانه روزی و دلسوزانه با خطر پذیری بالا و همراه با اخلاص، تقدیر و اظهار کرد: از نماینده ولی فقیه در استان، روحانیون، هئیت‌های مذهبی، فرمانداران، بخشداران و دست اندرکاران به واسطه تلاش برای سرایت حداقلی بیماری کرونا در استان و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های برگزاری مراسم عزاداری، تقدیر و تشکر دارم و انشاالله این همکاری و همراهی در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: نگاه دولت تا به امروز در بحث کرونا، نگاه تعادلی بوده است و بحث شرایط و مسائل اقتصادی و روزمره جامعه را در کنار توجه و مدیریت مقابله با این بیماری به صورت همزمان پیش گرفته است.

استاندار سمنان با بیان این که بیمارستان های تحت مدیریت تامین ‌اجتماعی نیز موظف به همکاری همه جانبه در امر مقابله با بیماری کرونا هستند، گفت: با وجود اینکه دشمنان نظام و کشور مشکلاتی را برای دریافت واکسن آنفلوانزا ایجاد کردند اما نیاز است تا با تلاش ویژه، نیاز به این واکسن تامین شود.

وی همچنین با انتقاد از اینکه افزایش نرخ مرگ و میر در سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن و زمینه ای بر ضرورت مراقبت بیشتر از این قشر تاکید و گفت: این‌مطلب به هیچ عنوان پذیرفته نیست و لازم است تا خانه‌های سالمندان در راستای مراقبت از این افراد با افزایش کیفی سرویس‌های خدماتی به آنان و ارتقا فرآیند بیماریابی از آنان حفاظت و مراقبت بیشتری کنند ؛چرا که ما در مقابل جان و سلامت این افراد مسئول هستیم.

آشناگر با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سپاس‌گزاری جمعی و عمومی از سوی مردم و تشکل‌ها نسبت به کادر درمانی باهدف کاستن از خستگی و رنج‌ها و همچنین ایجاد انگیزه و روحیه جدید بیشتر در بین کادر درمان شکل بگیرد اظهار کرد: کادر درمانی، امروز و در این شرایط دشوار، نیازمند حمایت همه جانبه است.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان ادامه داد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و نزدن ماسک از سوی کارکنان دستگاه های اجرایی، صنوف، صاحبان مغازه‌ها، فعالین در مجتمع های تجاری، نیروهای راهنمایی و رانندگی ،انتظامی و ... تخلف است و بار سنگینی را با افزایش ابتلا به بیماری به دوش کادر درمانی وارد می‌کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه ناگریزیم در هماهنگی با برخی از وزرا محدودیت هایی را اعمال کنیم گفت: فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به صورت مستمر در سطح استان بررسی و تحت نظارت قرار گرفته و درصورت عدم رعایت موارد بهداشتی، تعطیل می‌شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.