اهمیت توسعه ظرفیتهای آزمایشگاهی کشور برای هفته های آتی
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت از ایجاد شبکه تشخیص مولکولی بهداشت در سراسر کشور خبر داد و بر ضرورت توسعه ظرفیتهای آزمایشگاهی کشور برای هفته ها و ماه های آتی به منظور شناسایی بیشتر مبتلایان کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیامک سمیعی در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ضمن قدردانی از دانشگاه های علوم پزشکی برای تلاش شبانه روزی در مدیریت کرونا، گفت: ما در سطح وزارتخانه در حال برنامه ریزی ایجاد شبکه تشخیص مولکولی بهداشت در سراسر کشور هستیم. این برنامه دارای سطح بندی است که اولین مرحله آن انجام شده به این ترتیب که در بسیاری از دانشگاه ها بازدیدهایی صورت گرفته و نقاط ضعف سیستم های آزمایشگاهی منتخب ما توسط سازمان بهداشت جهانی ارزیابی شد و اکثر آزمایشگاه ها موفق به رفع عدم انطباق شدند و تعدادی از آنها نیز در حال طی کردن این مرحله هستند. مرحله دوم تضمین کیفیت است که از هفته آینده آغاز می شود.

وی افزود: بعداز آن، آزمایشگاه هایی که این مرحله را نیز طی کنند، تجهیزاتی را از سوی معاونت بهداشت دریافت می کنند که بخشی از این تجهیزات را سازمان های بین المللی مانند سازمان جهانی بهداشت تهیه کرده و در اختیار آزمایشگاه ها قرار می دهند. این تجهیزات کمک می کند ظرفیت آزمایشگاهی بهداشت کشور افزایش پیدا کرده و در زمینه برنامه های کووید ۱۹ هماهنگ تر عمل کنند. سمیعی ادامه داد: توسعه ظرفیت های آزمایشگاهی برای هفته ها و ماه های آینده اهمیت بسیاری دارد. با افزایش توان آزمایشگاه ها، تست های بیشتری انجام شده و کار با سرعت بیشتری پیش می رود. باید از تست های تشخیصی کووید ۱۹ بیش از گذشته برای ایزوله کردن و محدود کردن تماس بیمار با افراد سالم استفاده کنیم تا زنجیره انتقال قطع شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.