پردازش بیش از ۲ هزار آزمایش کووید-۱۹ در روز توسط یک ربات
یک شرکت فناوری تایوانی به نام "تی.سی.آی"(TCI) اظهار کرده موفق به توسعه رباتی شده که قادر به پردازش بیش از ۲ هزار آزمایش ویروس کرونا در روز است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وی.او.ای نیوز،یک شرکت زیست فناوری مستقر در شهر تایپه تایوان گفته که یک ربات آزمایشی تولید کرده است که می‌تواند بیش از دو هزار نتیجه آزمایش ویروس کرونا را در روز پردازش کند. این شرکت هم اکنون به منظور بازگشت رونق اقتصادی در حال تجاری سازی این ربات است.

شرکت مذکور گفته ربات"QVS-۹۶" اولین اسکنر کاملاً خودکار ویروس است. ربات یاد شده از سه بازوی رباتیک خود برای دستکاری مقادیر زیادی از نمونه‌های آزمایشی که معمولاً توسط چندین تکنسین آزمایشگاهی اداره می‌شود، استفاده می‌کند.

"آروین چن"(Arvin Chen) ناظر ارشد شرکت "تی.سی.آی"(TCI) گفت که این دستگاه می‌تواند در دور اولیه ۹۶ نمونه را در مدت سه ساعت و نیم پردازش کند و پس از آن می‌تواند ۹۶ نمونه را هر ۶۰ تا ۷۰ دقیقه پردازش کند. این شرکت می‌گوید ربات QVS-۹۶ همان استانداردهای ایمنی و کیفیتی را دارد که هر آزمایشگاه دارد. چن پیشنهاد می‌کند ربات QVS-۹۶ می‌تواند در فرودگاه‌های بزرگ شهرهایی مانند نیویورک یا سنگاپور مستقر شود.

وی گفت: با استفاده از ۱۰۰ دستگاه تست رباتیک، این فرودگاه‌ها می‌توانند پروازهای خود را به طور کامل از سر بگیرند و به مسافران اجازه دهند که به سلامت سفر کنند که این موضوع به اقتصاد کشورشان نیز کمک می‌کند.

شرکت تی.سی.آی می‌گوید ربات QVS-۹۶ همچنین برای تشخیص آنفلوآنزا و تمایز آن از ویروس کرونا که در ماه‌های آینده در نیمکره شمالی این موضوع حیاتی است، برنامه‌ریزی شده است. این شرکت اخیراً از توافقنامه توزیع جهانی برای در دسترس قرار دادن QVS-۹۶ در سراسر جهان رونمایی کرده است.

در اوایل سال جاری، این دستگاه به طور رسمی در سازمان غذا و داروی ایالات متحده ثبت شد. به گفته شرکت سازنده این ربات در حال حاضر در مجموعه‌ای از سازمان‌های دولتی، مراکز کنترل بیماری تایوان و سه بیمارستان در شمال و مرکز تایوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.