توضیحاتی درباره تجمع صنفی کادر درمانی در بابل/ کسری کارانه فروردین پیگیری می‌شود
روز گذشته بود که جمعی ‌از پرستاران و کادر درمانی بیمارستان روحانی بابل با تجمع در محوطه بیمارستان روحانی بابل، به‌ عدم پرداخت مطالبات خود اعتراض کردند، موضوعی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل را بلافاصله به این بیمارستان کشاند و وعده رفع مشکلات داده شد.

پرستاران با توجه به پذیرش کار سنگین و طاقت فرسا در درمان مبتلایان کووید ۱۹ بدون این‌که لطمه ای به درمان بیماران بستری وارد شود با اعتراض به میزان دریافتی اضافه حقوق و کارانه خود، از مسولان خواستند همانطور که اینان برای رفع آلام بیماران تلاش می‌کنند، مسولان امر در جهت تامین حق و حقوق آنان اهتمام بیشتری داشته باشند.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این زمینه، اظهار کرد: بعد از اینکه مطلع شدم تعدادی از کادر درمان بیمارستان روحانی بابل به میزان کم پرداختی کارانه فرودین ماه ۹۹ اعتراض داشتند همراه با معاونین درمان، توسعه مدیریت و منابع و ریاست بیمارستان روحانی در بین آنها حاضر و از نزدیک با همکاران صحبت کردم.

وی تصریح کرد: این اعتراض به پرداخت کم کارانه فروردین ماه هست که به علت کاهش درآمد بیمارستان‌ها به دلیل شیوع کرونا کاهش پیدا کرده است و طی هماهنگی های صورت گرفته مقرر شد پیگیری های لازم با وزارت بهداشت صورت گیرد تا ترجیحا جبران کسری کارانه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: در حالی که سراسر کشور عزیزمان و از جمله استان مازندران و شهرستان بابل، درگیر مقابله با اپیدمی کووید-۱۹ است، احقاق حقوق تمامی پرسنل و زحمتکشان کادر بهداشت و درمان، یکی از اهداف والای دانشگاه علوم پزشکی بابل بوده که همواره در راس تمامی امور قرار داشته و این دانشگاه در راه تحقق این مهم، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، جلالی اظهار کرد: این حق قانونی پرستاران عزیز است که با توجه به شیفت های فشرده و اضافه‌کاری هایی که دارند کارانه کافی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال ۹۸ توانستیم علاوه بر حقوق به این افراد ۲۸ پرداختی دیگر شامل کارانه و اضافه کار پرداخت کنیم که اقدامی کم نظیر بوده است، گفت: کادر بهداشت و درمان ماه هاست با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه در میدان سخت مبارزه با کرونا مشغول مبارزه هستند و قطعا باید درسطح‌ کلان به امر پرداخت معوقات این عزیزان نگاه ویژه شود.

جلالی ادامه داد: بارها برای پیگیری احقاق حق پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بابل با مسئولین مربوطه پیگری های لازم انجام شد و حتی وزیر بهداشت هم به شدت پیگیر حل این موضوع هستند، این عزیزان درخواست صنفی دارند و بنده به عنوان رئیس دانشگاه این قول را می دهم که پیگیر مطالبات صنفی کارکنان همه مراکز درمانی بابل باشم.

وی خاطرنشان کرد: قدردان زحمات نیروهایی هستیم که در این ۷ ماه بحران کرونا به صورت مجاهدانه تلاش کردند و سعی میکنیم مطالبات آنها را در مسیر درست پیگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این تاکید را دارم که مشکل آنها مشکل صنفی بوده و تلاش ما این است از طریق وزارتخانه پیام این پرستاران و کادر درمانی را به مسئولان بالادست برسانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.