افزایش ۲۰ درصدی شهریه ترم جدید/هزینه‌های دانشجویی علی‌رغم شیوع کرونا کاهش نیافته است
رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان این دانشگاه برای ترم تحصیلی جاری، گفت: با توجه به تورم موجود باید افزایش ۵۰ درصدی شهریه را می‌داشتیم.

دکتر سید احمد معتمدی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه ترم تحصیلی جدید دانشجویان امیرکبیر به صورت ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری برگزار می شود، گفت: از ابتدای شهریورماه کلاس دروس عملی دایر شد و دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی که پروژه داشتند نیز طی ماه های گذشته توانستند در دانشگاه حضور یابند و از ۲۹ شهریورماه نیز به صورت رسمی ترم تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ برای دانشجویان قدیم آغاز شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کلاس های درسی دانشگاه به صورت ترکیبی حضوری و مجازی می شود البته برنامه ریزی بیشتر براساس آموزش مجازی صورت گرفته است. اما به طور کلی صحیح نیست که در طول یک ترم دانشجو اصلا در دانشگاه حضور نیابد و با استاد ارتباط نداشته باشد؛ چراکه این روند مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در نیمسال جدید حدود ۱۵۰۰ دانشجو در دوره کارشناسی و حدود ۱۵۰۰ دانشجو نیز در دوره تحصیلات تکمیلی وارد این دانشگاه خواهند شد، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است دانشجویان کارشناسی دو هفته به صورت حضوری و دانشجویان تحصیلات تکمیلی چهار هفته به صورت حضوری تحصیل خود را ادامه دهند.در عین حال زمان حضور دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه به نحوی برنامه ریزی شده است که بایکدیگر تداخل نداشته باشد.

وی ادامه داد: برنامه ریزی به نحوی صورت گرفته که زمان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیشتر باشد چراکه این دانشجویان پروژه های عملی بیشتری را پیگیری می کنند.

دانشجویان جدیدالورود از ابتدای آبان ماه وارد دانشگاه می‌شوند

دکتر معتمدی با بیان اینکه دانشجویان جدیدالورود از ابتدای آبان ماه وارد دانشگاه می‌شوند، افزود: فرآیند ثبت نام و آشنایی دانشجویان با دانشکده ها و محیط دانشگاه طی چند روز انجام می شود و پس از آن آموزش به صورت مجازی دنبال خواهد شد. دانشجویان جدید الورود یک هفته قبل از امتحانات نیز برای رفع اشکال به صورت حضوری به دانشگاه می آیند و امتحانات نیز به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: باتوجه به اینکه دروس دانشجویان جدیدالورود به صورت مجازی آموزش داده می شود تعداد واحدهای ارائه شده به این دانشجویان نیز کمتر خواهد بود.تمامی برنامه ریزی های صورت گرفته باتوجه به شرایط فعلی صورت گرفته و اگر طی ماه های آینده شرایط سخت تر شود مجددا براساس تصمیمات ستاد مقابله با کرونا فعالیت خواهیم کرد. وی بیان اینکه شهریه دانشجویان شهریه پرداز این دانشگاه در سال تحصیلی جدید ۲۰ درصد افزایش یافت، گفت: این درحالی است که براساس تورم موجود باید شهریه دانشجویان ۵۰ درصد افزایش می یافت. ضمن اینکه تصور اشتباهی در میان دانشجویان، استاد و مسئولان کشور و سازمان مدیریت برنامه ریزی به وجود آمده که هزینه دانشجویی به دلیل شرایط فعلی کاهش یافته اما این موضوع صحیح نیست چراکه تنها هزینه تغذیه دانشگاه ها با کاهش مواجه بوده است. معتمدی در پایان تاکید کرد: براین اساس شهریه دانشجویان شهریه پرداز کاهش نخواهد داشت اما تسهیلاتی برای دانشجویان درنظر گرفته خواهد شد. بر این اساس در پردیس کیش و پردیس های اقماری به دلیل اینکه کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود هزینه اسکان و رفت و آمد اساتید کاهش یافت بنابراین به دانشجویان این پردیس ها تخفیف هایی در شهریه داده شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.