استان‌های شمال‌غرب همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌های استان در حدود ۷۶ درصد است، گفت: این وضعیت در زنجان به مراتب مطلوب‌تر از سایر استان‌ها است.

محمدرضا صائینی صبح امروز (۷ مهرماه) در جلسه تقویت همکاری‌های منطقه‌ای در پیشگیری از کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر لزوم وحدت رویه استان‌های شمال‌غرب کشور در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در استان زنجان اجازه برگزاری به هیچ مراسمی داده نمی‌شود، زیرا برگزاری مراسم تبعاتی را برای استان و مردم دارد.

وی با اشاره به تجربیات خوب زنجان در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در استان، افزود: تاکنون از ۲۵ هزار زنجانی، تست سرولوژی برای میزان ایمنی بدن آنان گرفته شده است‌.

این مسئول با اشاره به انجام دو طرح در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان به‌صورت پایلوت کشوری، خاطرنشان کرد: تست غربالگری سرپایی از هفتم فروردین‌ماه امسال به‌صورت پایلوت کشوری در استان زنجان انجام شده است.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار قزوین، نیز در این نشست با بیان اینکه شرایط شیوع بیماری کرونا نگران‌کننده بوده و تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا در حال افزایش است، اظهار کرد: استان‌های شمال‌غرب کشور باید همکاری و هم‌فکری در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و تبادل اطلاعات مفید در این زمینه با یکدیگر ایفا کنند.

منوچهر حبیبی با اشاره به اینکه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس محدودیت‌هایی در استان قزوین اعمال شده است، افزود: باید در خصوص تردد بین استانی در شمال‌غرب کشور نیز تمهیداتی اندیشیده شده و تحت کنترل قرار دهیم.

این مسئول با بیان اینکه استان قزوین در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جایگاه‌های سوخت با مشکلاتی مواجه است، خاطرنشان کرد: جلسات اداری در استان قزوین حداکثر با ۱۰ الی ۱۵ نفر برگزار می‌شود و ساعت کاری بانک‌ها در این استان برای مراجعه‌کنندگان از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۳:۳۰ است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه در شرایط کرونایی باید یکسری از مسائل و مشکلات موجود با استان‌های همجوار به صورت بومی و منطقه‌ای حل شود، اظهار کرد: تشکیل این کارگروه کمک بسیاری در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا دارد، زیرا در شرایط کرونایی بحرانی که گریبان‌گیر استان‌ها شده، بیماری آنفلوانزا شرایط را سخت‌تر می‌کند.

پیمان نامدار با بیان اینکه بر اساس آمارهای موجود در استان قزوین، بیش از ۴۲ درصد افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند در کنار بیمار کرونایی قرار داشتند، افزود: قرنطینه خانگی یکی از روش‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشورهای موفق در خصوص مقابله با این بیماری بوده است.

این مسئول با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونا در قزوین با اینکه دچار کرونا هستند، باز هم در جامعه حضور پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: در کشور هنوز قانونی برای استفاده اجباری از ماسک به صورت مداخله‌ای انجام نشده است.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد افراد مجددا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: پایان کرونا را هیچ فردی در هیچ جای دنیا مشخص نکرده ولی آغاز شیوع این بیماری کاملا مشخص بوده و تاکنون هیچ واکسنی برای این بیماری که در سطح وسیع توزیع شود، تولید نشده است.

علیار راستگو با بیان اینکه علائم بیماری کرونا نسبت به اوایل شیوع این بیماری در کشور متفاوت بوده و اکنون شاهد علائم جدیدی از این بیماری هستیم، افزود: باید از عنوان نظارت‌های سختگیرانه به جای ممنوعیت و محدودیت کرونایی استفاده شود، زیرا بار حقوقی دارد.

این مسئول با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان آذربایجان‌شرقی، ۴.۶ درصد و حدود ۹۰ درصد بیماران کرونایی بهبود یافته‌اند، تصریح کرد: آموزش به دانش‌آموزان در این استان کاملا غیرحضوری بوده و از شبکه شاد و فضای مجازی استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص سبک زندگی کرونایی، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد مبتلا و بستری کرونایی در استان آذربایجان‌شرقی در قرنطینه خانگی بودند و تنها جایی که می‌رفتند برای خرید اقلام ضروری بوده ولی در منازل به دلیل ارتباطات فامیلی و استفاده نکردن از ماسک بوده است، در حالی که افرادی هستند که با وجود پروژه‌های سخت کاری خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیماری کرونا کمتر آلوده شده‌اند.

همچنین مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی در این جلسه با اشاره به روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: باید در رابطه با محوریت موضوع‌های درون و برون‌استانی بیماری کرونا از جمله مسافرت‌ها، تصمیم‌های جدی گرفته شود.

هادی طباطبایی از نامه استاندار آذربایجان‌غربی به رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص اعمال محدودیت کرونایی در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این استان بیمارستان‌های خصوصی و نظامی باید ۳۰ درصد ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهند.

همچنین معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به افزایش تعداد آمار مبتلایان به بیماری کرونا و آغاز موج سوم کرونا در کشور، اظهار کرد: علی‌رغم ایجاد حساسیت‌های کرونایی در استان آذربایجان‌غربی باز هم شاهد کاهش حساسیت‌های مردم نسبت به بیماری کرونا هستیم.

رسول انتظارمهدی با اشاره به کاهش استفاده از ماسک در استان آذربایجان‌غربی، افزود: اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پلیس+۱۰ کمتر از ۴۰ درصد و بانک‌ها حدود ۷۰ درصد در استان آذربایجان‌غربی است.

این مسئول با اشاره به رشد فزاینده و بستری بیماران کرونایی در استان آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: اکنون بستری‌های این استان نسبت به گذشته دو برابر شده و شدت و سرعت انتقال بیماری کرونا نیز افزایش پیدا کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز در استان آذربایجان‌غربی ۱۶ فوتی ناشی از بیماری کرونا داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: باید در خصوص جابه‌جایی کارگران از استان‌های همجوار تمهیدات بین استان‌ها اندیشیده شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.