سه هفته است که در موج سوم کرونا هستیم
معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:مردم در شرایط فعلی نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شوند.

سعید محمدی روز یکشنبه ششم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شروع فصل پاییز شاهد افزایش موارد ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا در کنار موج سوم شیوع ویروس کرونا هستیم.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: طی حدود سه هفته ای که از شروع موج سوم کرونا می‌گذرد، شاهد مراجعه شهروندان زیادی به بیمارستان‌های استان هستیم که این امر علاوه بر اینکه به خستگی و فشار کاری کادر بهداشت و درمان اضافه می‌کند، تهدیدی برای سلامت مراجعه کنندگان هم به شمار می‌آید.

وی توضیح داد: با شروع کرونا، ۲۲ مرکز بهداشت منتخب به مردم معرفی شده تا بیماران سرپایی و کسانی که علایم حاد کرونا ندارند به آنها مراجعه کنند ولی متاسفانه استقبال هم استانی‌ها از این مراکز آن طور که باید و شاید نبوده است.

وی با اشاره به اینکه چهار مورد از این مراکز بهداشت شبانه روزی هستند، افزود: در این مراکز پزشک آموزش دیده و مراقب سلامت مستقر است تا خدمات مناسبی به مراجعین ارائه دهند.

این مسئول تاکید کرد: در این مراکز تست کرونا از زنان باردار و افراد مسن بالای ۶۵ به صورت رایگان گرفته می‌شود و در صورتی که مراجعی وضعیت جسمی مناسبی نداشته باشد، با هماهنگی به بیمارستان منتقل می‌شود.

محمدی گفت: با مراجعه به این مراکز دیگر لازم نیست مردم به صورت مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه کنند چون با توجه به بالا بودن آلودگی دربیمارستان‌ها حتی اگر فرد به کرونا هم مبتلا نباشد ممکن است درگیر شود.

معاون اجرایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: مراکز منتخب بهداشت استان اغلب خلوت هستند و مراجعین می‌توانند بدون دغدغه و صرف زمان طولانی مشکل خود را با پزشک مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در شرایط فعلی نباید از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شوند، گفت: در شرایط فعلی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مداوم دست‌ها و خودداری از حضور در تجمعات و مکان‌های عمومی تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است و از مردم می‌خواهیم نسبت به رعایت این توصیه‌ها با حس مسئولیت بیشتری اقدام کنند تا بتوانند موج سوم را هم با کمترین آسیب پشت سر بگذاریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.