حرکت پرستاران در مقابله با بیماری کرونا، حرکتی الهی و اعتقادی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: حرکت پرستاران در مقابله با بیماری کرونا حرکتی کاملا الهی و اعتقادی است و به فرموده خداوند باید در کارهای خوب همکاری داشت و دست یکدیگر را گرفت و شما فعالان حوزه سلامت تا زمانی که در میدان با انگیزه و پرتلاش حاضر می شوید، همه اینها مصداق تعاون و همکاری به انسانیت و دست دیگران را گرفتن است.

حجت الاسلام و المسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" امروز ششم مهرماه در مراسم تجلیل از مدافعان حوزه سلامت که به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش برگزار شد، اظهار کرد: پیوند مدافعان امنیت و سلامت کاری ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی افزود: در طول تاریخ همیشه دو حمله جدی به جامعه انسانی وجود داشته که یک مورد لشکرکشی و حمله به کشورها و دفاع در مقابل آن بوده و آخرین حمله به کشور ما هشت سال جنگ تحمیلی بود که نیروهای مسلح پیشقراول دفاع بودند اما همه مردم در کنار نیروها به دفاع پرداختند و امنیت کشور را حفظ کردند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: جریان دومی که در طول تاریخ جامعه انسانی را درگیر خطر و آسیب کرده، ویروس ها و بیماری هایی است که به سلامت جامعه آسیب رسانده و افسران جبهه مقابله با این بیماری ها پزشکان و پرستاران و اقشاری بوده که به کمک آنها آمده اند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در هر دو جبهه در تاریخ افرادی جان خود را فدا کرده اند، افزود: حرکت پرستاران در مقابله با بیماری کرونا حرکتی کاملا الهی و اعتقادی است و به فرموده خداوند باید در کارهای خوب همکاری داشت و دست یکدیگر را گرفت و شما فعالان حوزه سلامت تا زمانی که در میدان با انگیزه و پرتلاش حاضر می شوید، همه اینها مصداق تعاون و همکاری به انسانیت و دست دیگران را گرفتن است.

وی اظهار کرد: بنا به فرموده خداوند در قرآن کریم کسانی که در میدان مبارزه حاضر می شوند و کسانی که در خانه های امن می نشینند، با هم یکسان نیستند و امروز جبهه دیگری رو در روی ماست که جبهه مبارزه با این ویروس بسیار خطرناک و بی رحم است و پزشکان و پرستاران در خط مقدم جهاد هستند.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: کمک به جامعه انسانی وظیفه دینی ماست و بنابه روایت، مردم عیال خداوند معرفی شده اند و خداوند توصیه و تضمین کرده هرکس به عیال من کمک کند، اجر و ثوابش با من است.

امام جمعه کرمان گفت: از کسانی که برای تکریم مدافعان سلامت اقدام کرده اند تشکر می کنم هرچند آنها شاید نیاز به تکریم نداشته باشند اما این اقدام ادب و معرفت را می رساند که از این عزیزان تقدیر کنیم و کرمانی ها در نجابت و فداکاری همواره شهره آفاق بوده اند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که به همت قرارگاه منطقه ای جنوبشرق ارتش و با حضور دادستان کرمان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان برگزار شد، تعدادی از مدافعان سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان تجلیل شدند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.