واکسن آنفلوانزای موجود در داروخانه ها تقلبی یا قاچاق است/پیش بینی ۳۰۰ هزار واکسن برای کرمان
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: بعضا اعلام می شود در برخی داروخانه ها واکسن وجود دارد که این مسئله را تکذیب می کنیم و هرکس مطلع شد اطلاع بدهد زیرا کالای قاچاق و بعضا ممکن است تقلبی باشد و مورد تائید دانشگاه قرار نخواهد گرفت.

دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" ظهر امروز پنجم مهرماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا درباره واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: شرایط تحریم موجب این وضعیت شده و امروز قرار بود در سطح وزارتخانه درباره توزیع واکسن تصمیم گرفته و سهم هر استان براساس جمعیت و افراد پرخطر توزیع شود.

وی افزود: بخشی از واکسن در مراکز درمانی و برای افراد پرخطر و در راس آنها خانم های باردار و رایگان توزیع می شود که در اختیار معاونت بهداشتی قرار می گیرد و طبق روال توزیع می شود.

رشیدی تصریح کرد: بخش دیگر در اختیار داروخانه هاست که از طریق معاونت غذا و دارو توزیع می شود و ما قیمت واکسن را اعلام می کنیم و تاکید داریم که نظارت شود و فروش بالاتر از آن قیمت جرم است و باید جلوی بازار سیاه را گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: بعضا اعلام می شود در برخی داروخانه ها واکسن وجود دارد که این مسئله را تکذیب می کنیم و هرکس مطلع شد اطلاع بدهد زیرا کالای قاچاق و بعضا ممکن است تقلبی باشد و مورد تائید دانشگاه قرار نخواهد گرفت.

وی اظهار کرد: به میزان ۲۰ درصد جمعیت کل کشور واکسن خریداری خواهد شد که بخشی از آن خریداری شده و پیش بینی ۳۰۰ هزار واکسن را برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشته ایم.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه تا دو سه هفته اول مهرماه فرصت برای تزریق واکسن آنفلوانزا وجود دارد، تصریح کرد: الزام نیست که واکسن آنفلوانزا به همه زده شود زیرا واکسن مضرات و مزایایی دارد و افرادی که لازم است باید واکسن دریافت کنند و دستگاه هایی که جمعیت های پرخطر دارند مانند بهزیستی و بنیاد شهید نیز در اولویت توزیع واکسن هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه گفت: بازگشائی مدارس حوزه علمیه به عنوان مراکز آموزشی طبق پروتکل های بهداشتی با اولویت برگزاری کلاس ها به صورت مجازی ایرادی ندارد و اگر ستاد ملی محدودیت قائل شود شامل همه مراکز آموزش عالی و دیگر مراکز آموزشی می شود.

وی افزود: توصیه می کنیم دستگاه های اجرائی ماسک پارچه ای به تعداد کارمندان تامین و ماهی دو سه عدد بین آنها توزیع کنند که این ماسک ها قابل شست و شو است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام"غلامحسین حقانی" مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم مردم رعایت کنند و در روز اربعین تجمع نداشته باشند. همچنان قوانین و شیوه نامه برگزاری مراسم ماه محرم حاکم است و ما بر آن تاکید داریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در تبعیت از ستاد کرونا افزود: اعلام کرده ایم در شهرستان ها نیز در اربعین پیاده روی نباشد و از نظر ما در شهر نیز هیچ مجوزی برای پیاده روی صادر نمی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.