نظارت بر تدفین اجساد مشکوک و قطعی کرونا / گندزدایی منازل بیماران کووید-۱۹
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات پرسنل و بازرسان بهداشت محیط در روزهای همه گیری کرونا، گفت:، نظارت بر تدفین بهداشتی اجساد مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، نظارت بر آزمون‌های برگزار شده با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش، گندزادایی مراکز و اماکن عمومی و منازل بیماران کووید-۱۹ جهت پیگیری و کنترل بیماری و... از جمله اقدامات این حوزه در طی این مدت همه گیری بیماری بوده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: بهداشت محیط، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه‌گیر شدن بیماری‌ها است و امروز ۲۶ سپتامبر و پنجم مهر ماه مصادف با روز جهانی بهداشت محیط است که این روز را به همه تلاشگران عرصه سلامت و به‌ویژه همکاران بهداشت محیط تبریک می‌گویم.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور، همکاران بهداشت محیط در اقصی نقاط کشور، دوشادوش شاغلین نظام سلامت با تلاش بی وقفه و بدون چشمداشت نقش موثری در مدیریت اپیدمی بیماری از خود به نمایش گذاشتند و اقدامات ارزشمند آنها طی ماه‌های گذشته کمک زیادی به کاهش فشار کاری پرسنل شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور کرده است.

لاری ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات انجام شده از سوی واحد بهداشت محیط وزارت بهداشت، می‌توان به تدوین و ابلاغ ۱۱۶ پروتکل بهداشتی در زمینه اصول فاصله‌گذاری، گندزدایی محیط، استفاده از ماسک و محلول‌های ضدعفونی، تهویه هوا و ... جهت مقابله با ویروس کرونا در گام اول و دوم و تشکیل کمیته کشوری بهداشت محیط در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا جهت هماهنگی در برنامه بهسازی محیط های شهری و روستایی، نظارت بر تدفین بهداشتی اجساد مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، نظارت بر آزمون‌های برگزار شده با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش، گندزادایی مراکز و اماکن عمومی و منازل بیماران کووید-۱۹ جهت پیگیری و کنترل بیماری و همچنین آموزش متصدیان اصناف برای کنترل بیماری اشاره کرد.

وی گفت: مطمئنا بهترین راه قدرشناسی از زحمات پرسنل نظام سلامت در این ایام سخت و نفس گیر همه گیری بیماری، تقویت و اهتمام لازم در عمل به توصیه‌های بهداشتی خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.