میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سمنان/ تغییر رویه آموزشی مدارس بعد از ابتلای کادر مدرسه
جانشین رییس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان گفت: افزایش بیشتر نظارت‌ها یکی از موارد مورد تاکید ستاد ملی مدیریت مقابله با کروناست ، فلذا بدین منظور مراقبت‌ها و نظارت‌ها بر اماکن عمومی و اصناف در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا تشدید خواهد شد.

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان ۵ مهر در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا با بیان اینکه طبق آمارهای اعلام شده صبح امروز در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، بیش از ۷۰ درصد مردم استان سمنان پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند ، بر تحقق ۳۰ درصد باقی مردم در رعایت مسائل بهداشتی تاکید کرد .

وی با بیان اینکه همراهی مردم می‌تواند به مسئولان و کادر بهداشت و درمان برای ریشه کنی هرچه سریع‌تر ویروس منحوس کرونا کمک کند، افزود: یکی از مسائلی که در ستاد ملی مقابله با کرونا کشور مورد تاکید است افزایش و تشدید نظارت‌ها است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه مراقبت‌ها و نظارت‌ها بر اماکن عمومی و اصناف در زمینه مقابله با کرونا می‌بایست تشدید شود، گفت: اگر در این نظارت‌ها مسئولان و ضابطان امر، متوجه عدم رعایت پروتکل‌ها شوند ، حتماً ادامه فعالیت‌های آن مکان و یا مجموعه صنفی متوقف خواهد شد و لذا در این حوزه از مردم نیز کمک می‌خواهیم تا در این نظارت همگانی مشارکت داشته باشند.

خجسته پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های عزاداری ایام ماه صفر گفت‌: انتظار می‌رود که عزاداران حسینی در این ایام نیز پروتکل‌های بهداشتی را مانند دهه اول و دوم ماه محرم ، به خوبی رعایت کنند تا دچار مشکل نشویم .

تغییر رویه آموزشی مدارس بعد از ابتلای معلمانجانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کروناویروس اضافه کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، خروج از کشور و حضور در کربلای معلی طی ایام اربعین حسینی امکان پذیر نیست و در سطح شهرها و استان‌ها راهپیمایی برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برگزاری مراسم و سوگواری اربعین در منازل، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند مردم عزادار استان سمنان می توانند در منازل خود نسبت به عزاداری اهل بیت (ع) و به خصوص پیامبر گرامی اسلام (ع) اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از تغییر آموزش حضوری به غیرحضوری در آن دسته از مدارس این استان که کارکنان و کادر آموزشی آن به کرونا مبتلا شدند خبر داد و با اشاره به اینکه رعایت مردم در مجموع خوب بوده است، گفت: در برخی مدارس و مراکز آموزشی استان، مواردی از ابتلاء کادر اداری و آموزشی گزارش شد که بلافاصله عملکرد مدرسه از آموزش حضوری به صورت غیر حضوری تغییر کرد ، لذا آمادگی برای مقابله با کرونا وجود دارد مضافاً اینکه خوشبختانه رعایت عمومی مردم استان سمنان در زمینه بهداشت، نسبت به میانگین‌کشوری در وضعیت بهتری قرار دارد و لذا باید نظارت‌ها را نیز در کنار رعایت مردمی افزایش داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.