اعلام نحوه توزیع واکسن آنفلوانزا در میان گروه‌های هدف استان زنجان
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: واکسن آنفلوانزا امروز (۵ مهرماه) به دست دانشگاه علوم‌پزشکی استان خواهد رسید و از فردا نحوه توزیع آن میان گروه‌های هدف اعلام می‌شود.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت واکسن آنفلوانزا در استان، اظهار کرد: واکسن آنفلوانزا امروز به دست دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خواهد رسید و از فردا (۶ مهرماه) نحوه توزیع آن در بین گروه‌های ریسک بالای مشخص شده توسط وزارت بهداشت، اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا در استان زنجان چندین مرتبه توزیع می‌شود، افزود: اولین دریافت‌کنندگان واکسن آنفلوانزا، گروه‌های دارای ریسک بالا خواهد بود و سپس در بین سایر اقشار جامعه با اولویت‌بندی توزیع خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اکنون در استان زنجان شاهد روند نسبتا پایدار صعودی ابتلا به کرونا هستیم، تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، با شیب ملایم در حال افزایش است؛ ولی همچنان به وضعیت قبل از آغاز موج دوم بیماری کرونا در استان نرسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی زنجان، با تاکید بر اینکه ویروس کرونا در استان در حال گردش بوده و همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تنها راه درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است، ادامه داد: مردم زمانی که اخبار مثبتی از وضعیت بیماری کرونا در استان می‌شنوند، به ‌طور طبیعی گمان می‌کنند که می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کنند و از ماسک استفاده نکنند، در حالی که باید مداوم از ماسک استفاده کنند تا بیماری کرونا کنترل شود.

قزلباش در رابطه با واکسن کووید - ۱۹، اظهار کرد: واکسن کووید - ۱۹، همچنان زیر سئوال بوده و بحث‌هایی در اینخصوص از جمله تغییر ژنتیکی ویروس کرونا همچنان مطرح است، اکنون واکسن کرونا در برخی از کشورها مانند چین به صورت بسیار محدود و در اختیار اقشار خاصی مانند نظامی‌های این کشور قرار دارد و به صورت وسیع در هیج جای دنیا موجود نیست.

وی در رابطه با شرط خرید شرکت‌های تولیدکننده واکسن کووید - ۱۹، خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که واکسن کووید - ۱۹ را به فروش می‌رسانند، شرطی را مبنی بر اینکه اگر واکسن اثر نداشته باشد، پیش‌پرداخت دیگر به خریدار بازگردانده نمی‌شود، زیرا خود این شرکت‌ها نیز از اثرگذاری واکسن‌های تولیدی مطمئن نیستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.