وضعیت کرونایی اراک کنترل شود، وضعیت استان کنترل می‌شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بیشترین موارد ابتلا مربوط به اراک است بر همین اساس اگر این شهر در مورد ویروس کرونا کنترل شود، استان کنترل می شود.

بهروز اکرمی پنجم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با بیان اینکه طبق آمار دریافت شده بیشترین موارد ابتلا طی هفته گذشته در استان مربوط به زنان خانه دار بوده است، گفت: این افراد خرید و حضور در بازار و معابر و اماکن عمومی را عهده دار هستند.

وی تصریح کرد: آمار بیانگر آن است که معابر و اماکن عمومی دچار مشکل است و مشاهدات عینی نیز بیانگر این موضوع است که رعایت پروتکل ها در معابر و اماکن عمومی کاهش یافته است.

اکرمی با اشاره به تهاجمی شدن ویروس، گفت: میزان ابتلا در بین جوانان و میزان مرگ و میر در بین افراد بالای ۷۰ سال رشد یافته است و با توجه به درگیری جوانان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بسیار اهمیت دارد، فردی که ماسک نمی زند در واقع ۷۰ درصد به طرف مقابل و ۳۰ درصد به خود ضرر می زند بر همین اساس باید نظارت ها و بازرسی ها در معابر عمومی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: باید تیم های بازرسی به سمت معابر و اماکن عمومی هدایت شوند، شهروندانی که ماسک نمی زنند در واقع امنیت و سلامت جامعه را تهدید می کنند که باید مورد برخورد قرار گیرند، بر همین اساس باید تیم های بازرسی در معابر عمومی استان به ویژه در اراک مستقر شوند، چراکه اگر اراک کنترل شود استان نیز تحت کنترل در می آید.

معاون استاندار با بیان اینکه طی دو هفته آینده تمام پاساژها، بازارها، اماکن عمومی و معابر تحت بازرسی قرار می گیرند و با اعمال نظارت می توان استان را از وضعیت قرمز خارج کرد، گفت: ۸۰ درصد آمار فوت و ابتلا مشخصا مربوط به اراک است و باید ۸۰ درصد تمرکز و نظارت ها روی شهر اراک قرار داد، وظیفه و مسئولیت مستقیم اعمال توصیه های بهداشتی و نظارت بر تاکسی ها و اتوبوس ها با شهرداری است و فرمانداران نیز نظارت خواهند داشت همچنین راهنمایی و رانندگی می تواند با توجه به کد درج شده بر روی تاکسی اعمال جریمه کند.

وی افزود: متاسفانه بازار سرپوشیده به محل مشکل ساز تبدیل شده است، عرض بازار اراک کم و تردد بسیار است و عملا فاصله اجتماعی بین افراد رعایت نمی شود ولی نباید از استفاده از ماسک به سادگی گذشت به همین دلیل نظارت بر بازار بر عهده هیات امناست و مدیران پاساژها نیز باید نظارت کنند و تدبیری داشته باشند تا یک نفر هم بدون ماسک وارد پاساژها نشود.

اکرمی اضافه کرد: هفته آینده گزارشی از سوی آموزش و پرورش درخصوص میزان حضور دانش آموزان در مدرسه ارائه شود، همچنین هر شهروندی که با ۱۱۰ تماس گرفت و گزارش مربوط به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی یا مرتبط با کرونا را اعلام کرد، پلیس راسا ورود کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.