۳۰ تا ۳۹ ساله‌ها رکورددار ابتلا به کرونا در استان مرکزی/برخورد با خودروهای بی‌توجه به پروتکل‌ها
استاندار مرکزی با اشاره به برخوردهای انقباضی و قاطع تر با افراد بی توجه به پروتکل های بهداشتی در استان، گفت: از فردا با خودروهایی که راننده یا سرنشینان آنها از ماسک استفاده نکنند، برخورد شده و جریمه اعمال می شود.

سید علی آقازاده پنجم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان، با اشاره به تغییر و جابجایی شماری از فرمانداران شهرستان های استان اظهار کرد: در شرایط کنونی یکی از ماموریت های اصلی فرمانداران مسئله کروناست که باید مصوبات ستاد استانی کرونا که منبعث از ستاد ملی مقابله با کروناست را اجرا کرده و بر روند اجرای آن نیز نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری ۶۲ جلسه مقابله با کرونا طی هفت ماه اخیر در استان مرکزی که مصوبات خوبی داشته است، گفت: با وجود تصویب مصوبات خوب، اما در اجرا کُند و ضعیف هستیم، از اردیبهشت ماه ۹۹ تاکنون ضدعفونی سطوح و تاسیسات شهری کمتر شده و شاید یکی از دلایل افزایش مبتلایان و اوج گیری این اپیدمی این موارد باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امروز قم که در همسایگی استان مرکزی واقع شده در موارد ابتلا، فوت و بستری به شدت با روند رو به رشد مواجه شده و اگر رعایت نشود ممکن است این موج به استان مرکزی برسد و شرایط را سخت تر کند.

وی با تاکید بر اینکه یک بار دیگر از والدین درخواست می شود که آموزش و تحصیل فرزندان خود را به شکل غیرحضوری دنبال کنند، افزود: طبق آمار در هفته گذشته بیشترین موارد ابتلا بین سنین ۳۰ تا ۳۹ سال بوده است و لازم است که والدین دراین شرایط قرمز کرونایی تحصیل فرزندان را در خانه و از طریق اپلیکیشن شاد دنبال کنند، درست است که این اپلیکیشن نواقصی دارد، اما قطعا از حضور دانش آموزان در مدارس و فضای بیرون از خانه بهتر است.

آقازاده در خصوص وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در استان و شهر اراک اظهار کرد: در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده رانندگان تاکسی و اتوبوس از ماسک، شهرداری ها باید پاسخگو باشند و در خصوص باقی خودروهای شخصی نیروی انتظامی باید ورود کند به طوری که در سطح استان هر نوع خودروی شخصی که راننده یا یکی از سرنشینان آن از ماسک استفاده نکرده باشند را متوقف و جریمه کنند و این نظارت ها از فردا در استان آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئولیت نظارت بر فروشندگان و اصناف نیز با ستادهای مقابله با کرونا شهرستان هاست. از اول تیرماه تا پایان شهریورماه طبق آمار اعلام شده ۱۰ مورد پلمب صورت گرفته، در حالی که در آشتیان با جمعیت ۵ تا ۶ هزار نفری این رقم به ۳ مورد رسیده است و با توجه به جمعیت ۶۰۰ هزار نفری اراک انتظار می رود که حداقل ۶۰۰ مورد پلمب صورت گرفته باشد به همین دلیل لازم است که نظارت بیشتری صورت گیرد، دانشگاه هر موردی از تخلف را به مراجع قضایی معرفی کند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

استاندار مرکزی گفت: در پارک های دارای ورودی، مانند پارک باهنر از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود، همچنین برای دیگر پارک ها نیز شهرداری نگهبانی در نظر گیرد تا تذکرات لازم به افراد داده شود، اما در خصوص وضعیت آرامستان ها اگر شرایط رها شود، مجبوریم مجددا محدودیت ها را اعمال کنیم، بر همین اساس لازم است که مردم رعایت کنند و عده حداقلی که رعایت نمی کنند با توجه به اینکه تهدید علیه سلامت مردم و جامعه قلمداد می شوند، مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت.

آقازاده تصریح کرد: با توجه به شرایط به نظر می رسد که باید به آرامی وارد فاز انقباضی و برخوردهای قاطع تر شویم. اجرای مصوبات ستاد نیز در اختیار فرمانداران است که اگر به خوبی این تصمیمات اجرایی شود می توان اخبار امیدوارکننده ای را دریافت کرد.

استفاده صفر درصدی از ماسک در شهرداری آشتیان

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی در خصوص روند استفاده از ماسک در شهرستان های استان مرکزی اظهار کرد: در این راستا طبق ارزیابی انجام شده تا پایان مردادماه توسط یک تیم ۵ نفره از سمن ها، در آشتیان ۳۰ درصد مردم، در اراک ۶۰ درصد، تفرش ۶۰ درصد، خمین ۵۰ درصد، خنداب و دلیجان هر کدام ۳۰ درصد، ساوه و زرندیه هر کدام ۴۰ درصد، شازند ۷۰ درصد، فراهان و محلات ۵۰ درصد و کمیجان ۳۵ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند.

سید احمد سجادی در خصوص طرح بازرسی از شهرستان ها که از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: امر بازرسی از شهرستان آشتیان آغاز شده است که براساس این بررسی در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد مردم از ماسک استفاده می کنند، در اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان ۱۰۰ از ماسک استفاده می شود ولی در شهرداری آشتیان استفاده از ماسک صفر درصد بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.