آغاز فعالیت ورزشی جوانان بعد از بهبودی کرونا چه زمانی است؟
بر اساس یافته‌های متخصصان اطفال ایالات‌متحده، ورزشکاران جوانی که علائم متوسط بیماری کووید- ۱۹ دارند، باید به مدت ۱۴ روز بدون علامت شوند و پزشک، قبل از بازگشت به تمرینات و یا بازی، سلامت آنان را تایید کند.

به نقل از مدیکال‌نیوز، آکادمی اطفال امریکا (AAP)، نوار قلب (EKG) را برای افرادی که علائم متوسط کووید-۱۹ دارند، نیز توصیه می‌کند.

دکتر سوزانا بریسکین، محقق این تحقیق اظهار کرد: از آنجا که ورزش‌ و تمرین، برای جوانان فواید زیادی دارد، بسیاری مشتاق به بازگشت به بازی‌ هستند.

وی افزود: توصیه‌های بسیاری در این زمینه ارائه‌ شده است و والدین، کودکان و مربیان، باید پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

کودکان و نوجوانانی که در معرض ویروس کرونا قرارگرفته‌اند، صرف‌نظر از اینکه علائمی داشته یا علائمی نداشته باشند، حداقل به مدت ۱۴ روز، نباید در هر تمرین یا بازی شرکت کنند.

والدین و سرپرستان باید در صورت بروز علائم و نشانه‌های بیماری کووید- ۱۹ یا آزمایش مثبت ویروس، در ورزشکار جوان و یا هر فرد دیگر، حتی اگر علائم خفیف باشد، اطلاع‌رسانی کنند.

کودکان و نوجوانانی که مبتلابه بیماری کووید- ۱۹ شده‌اند یا آزمایش ویروس آنان مثبت است، نباید در ورزش شرکت کنند و قبل از شروع دوباره فعالیت، باید ۱۴ روز بدون علامت باشند.

در صورت مثبت بودن آزمایش‌های ویروس کرونا در ورزشکار، باید مسئولان تیم آگاه شوند تا موارد بهداشتی (ردیابی تماس و قرنطینه سازی) انجام شود.

قبل از بازگشت به بازی، تمام ورزشکاران جوان مبتلابه بیماری کووید- ۱۹ باید بعد از غربالگری علائم قلبی مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس، خستگی، تپش قلب یا غش توسط پزشک کنترل شوند.

یافته‌ها نشان می‌دهد، افرادی که در بیماری شدید کووید- ۱۹ سندرم التهابی چند سیستمی(MIS-C) را تجربه کردند، باید سه تا ۶ ماه از ورزش و شرکت در فعالیت‌های آن اجتناب کنند. (سندرم پاسخ التهابی سیستمیک، وضعیت التهابی است که همه بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.)

آکادمی اطفال امریکا توصیه می‌کند، این ورزشکاران، باید برای ازسرگیری فعالیت، توسط پزشک مراقبت‌های اولیه، متخصص کودکان و مشورت با متخصص قلب کودکان بررسی شوند و قبل از بازگشت به فعالیت عادی، آزمایش‌های قلب انجام دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.