نماینده ساری: بی‌توجهی مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی خسارت‌ها را بالاتر می‌برد
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: باید با استفاده از فضای مجازی، صدا و سیما و نخبگان جامعه عواقب بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و آثار و تبعاتی که ادامه‌دار شدن این بیماری به دنبال دارد، برای مردم شرح داده شود.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسئولیت هریک از شهروندان برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: ویروس کرونا به طور مترقبه وارد چرخه زندگی انسان شده و تمام کشورهای دنیا را درگیر کرده است و برای مقابله با بیماری کرونا اقشار مختلف جامعه یعنی دولتمردان، نمایندگان و آحاد مختلف جامعه مسئولیت اجتماعی دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رسالت و مسئولیت همه مردم برای مقابله با این ویروس در وهله اول رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است، اظهار کرد: از سوی دیگر باید زیر ساخت‌های لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراهم شود. باید در گام نخست دغدغه‌های مردم اولویت بندی شود و ابتدا برنامه ریزی برای رفع مشکلات اقتصادی به وجود آمده همراه این ویروس صورت گیرد.

نماینده مردم ساری در مجلس تصریح کرد: در ادامه نیز باید با استفاده از فضای مجازی، صدا و سیما و نخبگان جامعه عواقب بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و آثار و تبعاتی که ادامه‌دار شدن این بیماری به دنبال دارد، برای مردم شرح داده شود. این اقدام باید در جهت فرهنگ سازی بیشتر و بالا بردن مسئولیت اجتماعی شهروندان صورت گیرد.

بابایی در پایان با بیان اینکه تا به امروز نیز هرجایی که توانستیم این بیماری را کنترل کنیم بیشتر سهم مردم بوده است، خاطرنشان کرد: نقش مردم در مقابله با این ویروس پررنگ است و اگر مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی توجه شوند طبیعتا خسارت‌ها بالاتر می‌رود. مجلس و دستگاه های دولتی نیز وظیفه دارند تا با برنامه ریزی برای فراهم کردن زیر ساخت های بهداشتی و درمانی و هم چنین اطلاع رسانی و آموزش صحیح به مردم در راستای شکست این ویروس حرکت کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.