مدیر و شورای مدرسه در مورد برگزاری کلاس‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: مدیر و شورای مدرسه در مورد برگزاری کلاس‌های حضوری و حضور معلمان در مدارس تصمیم‌گیری می‌کنند.

رقیه معتمدی امروز چهارم مهرماه در خصوص فعالیت مدارس لرستان در هفته آینده اظهار کرد: در هفته جاری هفت شهرستان خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، الیگودرز، دورود، نورآباد و الشتر و مناطق تابعه همچون اشترینان، سیلاخور، بیرانشهر، کونانی، طرحان و کاکاوند را در وضعیت قرمز داشتیم.

وی افزود: در مدارس روستایی که آمار دانش‌آموزان کم است و رعایت فاصله اجتماعی و گروه‌بندی آنان وجود دارد کلاس‌ها به‌صورت حضوری با رضایت کامل اولیاء و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: در مناطق شهری حضور معلمان فقط در مدارسی که کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شده الزامی است و در سایر مدارس با تشخیص شورای مدرسه و نظر مدیر چنانچه معلمان شرایط خوبی را برای ارائه آموزش در منزل داشته باشند می‌توانند در منزل و از طریق فضای مجازی و در بستر شاد آموزش‌ها را به دانش‌آموزان دهند.

معتمدی گفت: در این شرایط کرونایی تلاشمان پیاده کردن موضوع مدرسه محوری است تا شورای مدرسه و مدیر در مورد برگزاری کلاس‌های حضوری و حضور معلمان در مدارس تصمیم‌گیری کنند اما زمانی که معلم بتواند در منزل آموزش مطلوبی را به دانش‌آموزان خود ارائه دهد ضرورتی برای حضور در مدرسه ندارد.

وی گفت: در مدارسی که امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد اما دانش‌آموزان استقبال نمی‌کنند و در این شرایط معلمان با نظر مدیر و شورای مدرسه می‌تواند آموزش‌های لازم را در منزل و از طریق فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به ساعات حضور معلمان در شبکه شاد، بیان کرد: با توجه به وضعیت سنی دانش‌آموزان تصمیم گرفتیم در بستر شاد دو زمان را در مقطع دوره اول و دوم ابتدایی تعریف کنیم به این صورت که در دوره دوم ابتدایی از ساعت ۱۳: ۰۰ تا ۱۵: ۱۵ دقیقه و در دوره اول ابتدایی از ۱۵: ۳۰ تا ۱۷: ۴۵ دقیقه زمان برای فعالیت معلمان در شبکه شاد در نظر گرفتیم.

وی یادآور شد: زمان کلاس‌ها را حداکثر ۲۵ دقیقه لحاظ کردیم و معلمان مابقی ساعت را می‌توانند به جمع‌بندی مطالب بپردازند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.