اجازه نمی‌دهیم سلامت مردم وجه‌المصالحه افراد سودجو شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: نباید با سلامت مردم مماشات کرده و اجازه دهیم سلامت آنان وجه‌المصالحه برخی از افراد سودجو با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی شود.

خدابخش مرادی‌نافچی شامگاه روز گذشته (سوم مهرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت اجرای مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی استان، شخص مدیر آن دستگاه است، اظهار کرد: اگر مسئولی اقدامی در خصوص اجرای مصوبات و پروتکل‌های ابلاغی انجام ندهد، باید پاسخگو باشد.

وی افزود: اکنون قیمت ماسک در استان ۱۰۰۰ تومان یا ۱۳۰۰ تومان است و مبلغ بیش‌تر را نخواهیم پذیرفت و معاونان سیاسی فرمانداران شهرستان‌ها، مسئول کمیته نظارت بر داروخانه‌ها هستند. اگر داروخانه یا فروشگاه بزرگی که ماسک را با مبلغ بیش‌تر مصوب شده بفروشد، تعزیر شده و مسئولان ذی‌ربط نیز به کمیسیون رصد نارضایتی اجتماعی دعوت خواهند شد.

این مسئول با اشاره به آغاز پیک مجدد بیماری کرونا در استان و کشور، تصریح کرد: در سه روز اول هفته آینده ادارات استان، جلساتی برای برنامه‌ریزی و مداخله در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه خود برگزار کرده و صورت‌جلسه را به ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس ارسال کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، با بیان اینکه اداره‌کل آموزش و پرورش استان باید آخرین وضعیت دسترسی دانش‌آموزان استان به شبکه شاد ارزیابی کرده و به معاونت سیاسی، امنیتی اعلام کند، ادامه داد: ۲۰ الی ۲۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس شرکت می‌کنند که نشان می‌دهد باید از تلویزیون و فضای مجازی استفاده کنند؛ اما برخی از دانش‌آموزان به دلیل بضاعت پایین مالی توان خرید تبلت را ندارند.

مرادی‌نافچی با تاکید بر تشکیل جلسه پویش کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در حوزه تامین تبلت در هفته آتی توسط همه فرمانداران شهرستان‌های استان، تصریح کرد: باید اقدامات مداخله‌ای و جلب و جذب مشارکت‌ها در خصوص خرید تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در جلسه مذکور در نظر گرفته شود و اقدامات هر شهرستان باید به استانداری اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان کانون تردد برخی از استان‌های کشور است، افزود: فرمانداران شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده، ماهنشان بر تردد مسافران بر استان‌های آلوده‌تر به ویروس کرونا کنترل و نظارت و اقدام مداخله‌ای انجام دهند.

این مسئول با تاکید بر لزوم انجام اقدامات ویژه‌ای در خصوص کنترل بیماری کرونا در شهرستان خرم‌دره، تصریح کرد: در هفته آتی باید کار ویژه‌ میدانی توسط مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان، در سطح استان بر نانوایی‌ها، خواربارفروشی‌ها و اغذیه فروشی‌ها انجام شده و با واحدهای متخلف برخورد شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، در رابطه با لزوم نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قصابی‌های استان، ادامه داد: اداره‌کل دامپزشکی استان و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، باید کار میدانی و عملیاتی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قصابی‌های استان انجام دهند، زیرا فعالیت این واحدها ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارد.

مرادی‌نافچی با تاکید بر توجیه هیئت‌امنا بازار، پاساژها و مجتمع‌های تجاری استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی در این مراکز، اظهار کرد: با واحدهای صنفی در پاساژ، بازار و واحد خدمات‌رسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد و پلمب خواهد شد و مسئولیت نارضایتی را با مدیر مربوطه و افرادی که رعایت نکردند، خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه نباید با سلامت مردم مماشات کرد، خاطرنشان کرد: سلامت مردم را وجه‌المصالحه برخی از افراد که تنها به سود خود فکر می‌کنند، مماشات نمی‌کنیم و همچنین اجازه نمی‌دهیم خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی دچار مشکل شده‌اند، دغدغه روانی ایجاد بیماری در خانواده و فرزندشان را داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.