لزوم ایجاد سازوکاری برای نظارت سازمانها به رعایت پروتکلها در مجموعه های خود
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: بایستی سازوکازی ایجاد کنیم که سازمانها و نهادها براجرای پروتکلها در مجموعه خود نظارت کنند و دراین خصوص پاسخگو باشند. همچنین نیاز به شبکه ناظری است که علاوه بر نظارت درونی سازمانها، نظارت همه جانبه بر رعایت پروتکلها ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، سی و پنجمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا امروز چهارشنبه به ریاست حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و با حضور حریرچی و رئیسی معاونین وزارت بهداشت و درمان درسالن پیامبراعظم وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور ارائه کرد.

در ادامه ذوالفقاری پس از ارائه اخبار و اطلاعات مرتبط با کرونا بر تداوم بررسی موضوعی مسائل مرتبط با شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از این طریق به صورت قاعده مند عمل کرده و نتایج جلسات کیفیت مطلوبی خواهد داشت.

وی در ادامه بر لزوم نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید کرد و گفت: باید ببینیم که تصمیماتی که تاکنون اخذ شده چقدر اجرایی شده، وضعیت کنونی بیماری کرونا در چه سطحی است، روندهای پیشرو چگونه است و در نتیجه چه اقدامات جدیدی باید انجام دهیم.

همچنین در این جلسه گزارشی از روند نظارت بر اجرای دستوالعمل های ابلاغی از سوی کمیته عالی نظارت ارائه و بر لزوم استمرار نظارت های جدی خصوصا با همکاری نهادهایی چون بسیج و نیروهای مردمی بر روند اجرای پروتکلهای بهداشتی در تمامی بخش های شهر تاکید شد.

ذوالفقاری در همین راستا با اشاره به اینکه در مجموع روند نظارت بر اجرای پروتکلهای بهداشتی و اجرای پروتکلها در بخش های مختلف کشور مناسب نیست، گفت: باید از نهادها و سازمان ها اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی را مطالبه کنیم. همچنین بایستی سازوکازی ایجاد کنیم که سازمانها و نهادها براجرای پروتکلها در مجموعه خود نظارت کنند و در این خصوص پاسخگو باشند. همچنین نیاز به شبکه جامع ناظری است که علاوه بر نظارت درونی سازمانها، نظارت هم جانبه بر سازمانها و ادارات و نهادهای مختلف داشته باشد و گزارشی از روند اجرای پروتکلهای بهداشتی را به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه کند.

وی در همین خصوص عنوان کرد: برای تقویت نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و پروتکلهای بهداشتی می توان از ظرفیتهایی چون بسیج به عنوان تیم های نظارتی استفاده کرد که این تیم ها گزارش نظارت خود را به سیستم شبکه بهداشت شهرستان و استان مربوطه ارائه کنند.

وی همچنین طراحی سامانه نظارت همگانی برای همکاری همه مردم کشور در مسیر نظارت بر اجرای پروتکلها و ارائه مستندات عدم اجرای پروتکلها در نقاط مختلف شهر را پیشنهاد داد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در پایان این جلسه نیز گزارشی از نحوه اجرای پروتکلهای بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی و پایانه های شهری از سوی شهرداری و معاونت عمرانی وزارت کشور ارائه شد و موضوعات و مسائل به وجود آمده در حوزه حمل ونقل درون شهری و برون شهری در اثر شیوع بیماری کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.