سهم لرستان از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا کم است
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سهم استان از صندوق توسعه ملی ۴۵ میلیارد تومان بوده که با توجه به کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها در آن ضرورت دارد این رقم افزایش یابد.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در آیین بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان در مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی خرم‌آباد برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای استان اظهار کرد: رزم لرستان در مقابله با ضد انقلاب داخلی و در جنگ تحمیلی زبانزد بوده و است.

وی با بیان اینکه کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جهاد سلامت انجام وظیفه می‌کنند و این تلاش ستودنی و جهاد نور علیه ظلمت است، افزود: تا این روحیه در بین پزشکان و اقشار مختلف وجود دارد قله‌های پیروزی را فتح خواهیم کرد.

شاهرخی با اشاره به عقب‌ماندگی تاریخی لرستان در بحث زیرساخت‌ها گفت: در مقایسه با افزایش جمعیت و گسترش شهرها زیرساخت‌ها در لرستان توسعه پیدا نکرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر پرداخت مشوق‌های مالی برای افرادی که در مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند تاکید و بیان کرد: این مهم می‌تواند کمک خوبی در راستای تلاش کادر درمانی باشد.

وی با تاکید براینکه با کمبود نیروی فوق تخصص ریه، غدد، قفسه سینه و مفاصل در استان مواجه هستیم، عنوان کرد: همچنین ایجاد مرکز جامع دیابت و فشارخون در لرستان ضروری است.

شاهرخی بر افزایش شتاب در ساخت بیمارستان آیت الله کمالوند که قرار است جایگزین بیمارستان شهدای عشایر شود تاکید کرد و گفت: به نتیجه رسیدن این پروژه مطالبه مردم لرستان و خرم‌آباد است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه شهرستان ازنا فاقد سی‌تی‌اسکن است، بیان کرد: در بیمارستان شهدای عشایر به ام آر آی(MRI) در بیمارستان شهید رحیمی به سی تی اسکن، در کوهدشت با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و در پلدختر نیز به ام آر آی(MRI) نیاز داریم.

شاهرخی گفت: سهم لرستان از صندوق توسعه ملی ۴۵ میلیارد تومان بوده که با توضیحاتی که داده شد به لحاظ اینکه لرستان فاقد تجهیزات و زیرساخت است و ضرورت دارد این مبلغ افزایش پیدا کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.