۵ پروژه "سلامت" در کرمانشاه افتتاح شد
پنج پروژه سلامت در کرمانشاه، بصورت ویدئو کنفرانس توسط وزیر بهداشت افتتاح شد.

پنج پروژه بهداشتی درمانی کرمانشاه، امروز (اول مهر) در پنجمین آیین بهره برداری از "پروژه های سلامت" که بصورت مجازی و بطور مشترک میان چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، لرستان، دزفول و آبادان برگزار شد، افتتاح شد.

کرمانشاه یکی از استان های نمونه کشور در مدیریت "کرونا" است

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در این ارتباط مجازی در آیین افتتاح پروژه های سلامت استان کرمانشاه با قدردانی از مسئولین و بویژه کادر بهداشت و درمان این استان، از کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های نمونه در مدیریت کرونا یاد کرد و افزود: این موفقیت حاصل تلاش استاندار، مسئولان و تمامی کادر بهداشت و درمان این استان و نیز همکاری موثر مردم کرمانشاه است.

وی با اشاره به همزمانی شرایط سخت تحریم و کرونا گفت: قطعا در این شرایط انجام کارهای توسعه و زیرساختی کار دشواری است، اما به قول شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ما ملت امام حسینیم، هم شهید می دهیم و جهاد داریم و هم تاریخ می سازیم و انجام این کارها برای ما دشوار نیست.

نمکی تصریح کرد: امیدواریم این پروژه ها منشا خیر و برکت برای مردم این استان شود.

۳۵ پروژه سلامت در آبان افتتاح می شود

دکتر محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به وجود حدود ۳۵ پروژه بهداشتی و درمانی آماده افتتاح در استان، گفت: با توجه به نزدیکی سالگرد زلزله ۹۶ تصمیم گرفتیم افتتاح این پروژه را به ۲۱ آبان ماه امسال موکول کنیم.

وی افزود: امروز و در این مراسم پنج پروژه با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که کار بهره برداری از آنها جهت رفاه حال مردم از هفته های پیش آغاز شده است.

مرادی تصریح کرد: از جمله این پروژه‎های افتتاحی دو دستگاه سی اسکن بیمارستان گلستان و بیمارستان هرسین است که با این تعداد، امسال سه دستگاه سی تی اسکن که از ابزار تشخیص مهم در بحث کرونا محسوب می شود در استان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: برای خرید و راه اندازی این دو دستگاه اعتباری بالغ بر یازده میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: برنامه داریم تا پایان سال نیز سه دستگاه سی تی اسکن دیگر در پاوه، اسلام آباد و بیمارستان طالقانی کرمانشاه را به بهره برداری برسانیم.

مرادی راه اندازی ICU بیمارستان گلستان را از دیگر این پروژه های افتتاحی عنوان کرد و افزود: بر اساس نقشه راهی که برای پاییز و زمستان استان تهیه کرده ایم باید به میزان ۳۰ درصد تخت های بستری موجود، تخت ICU داشته باشیم.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۰ تخت ICU اضافه شده و امروز هم ۱۵ تخت جدید اضافه می‌شود و برنامه داریم در آینده ای نزدیک ۵۰ تخت دیگر را در بیمارستان فارابی کرمانشاه و سایر مراکز درمانی استان به بهره برداری برسانیم.

مرادی خاطرنشان کرد: برای راه اندازی بخش ICU بیمارستان گلستان با مساحت ۶۹۰ مترمربع و ۱۵ تخت، اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان صرف شده است.

این مسئول از مرکز غربالگلری سرطان واقع در کلینیک بوستان کرمانشاه به عنوان دیگر پروژه های افتتاحی در این مراسم یاد کرد و افزود: در این مرکز دستگاه های مختلف تشخیصی از جمله سونوگرافی، کولونوسکوپی، کولپوسکوپی، آندوسکوپی و ماموگرافی نصب شده که از یک هفته پیش جهت رفاه مردم فعالیت خود را آغاز کرده است.

مرادی اورژانس بیمارستان دکتر محمدکرمانشاهی را آخرین پروژه افتتاحی استان در این آیین عنوان کرد و افزود: این بیمارستان با ۱۵۰ تخت بستری مرکز درمان اطفال غرب کشور محسوب می شود و امروز اورژانس آن با ۱۶ تخت ICU راه اندازی می شود که در بحث درمان کرونا بسیار به کمک می آید.

وی یادآور شد: هزینه ساخت و تجهیز این مرکز نیز ۱.۷ میلیارد تومان بوده است.

در پنجمین آیین بهره برداری از پروژه های سلامت در مجموع ۲۳ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی با زیربنای بیش از ۲۶ هزار متر مربع و ظرفیت ۲۰۱ تخت بیمارستانی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۹۸۰ میلیارد ریال در چهار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، لرستان، دزفول و آبادان به بهره برداری رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.