استاندار: لرستان نیاز به ۳۰ تخت بستری جدید دارد
استاندار لرستان گفت: استان نیاز به ۳۰ تخت بستری جدید دارد.

دکتر سیدموسی خادمی امروز اول مهرماه در آیین بهره‌برداری و افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان در مرکز غربالگری سرطان وشیمی درمانی خرم‌آباد برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: پروژه‌های بهداشت و درمان را در لرستان افتتاح می‌کنیم تا مردم از برکات این طرح‌ها استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستانی نداریم که در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسانیم و باید ازظرفیت موجود استفاده کرده و تخت‌ها را افزایش دهیم، بیان کرد: از ابتدای کووید ۱۹ تاکنون ۷۰ تخت در لرستان راه‌اندازی شده و نیاز به ۳۰ تخت دیگر داریم تا در موج سوم جوابگو باشد.

استاندار لرستان افزود: در شهرهای مختلف استان نیاز به دستگاه‌های ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن وجود دارد.

خادمی اضافه کرد: فاصله بین شهرها زیاد است و نبود این تجهیزات ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که تسریع در نصب این دستگاه‌ها می‌تواند موثر باشد.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: در خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر و ازنا نیاز به این دستگاه‌ها داریم.

وی در خصوص بیمارستان جایگزین شهدای عشایر نیز که قرار بوده توسط قرارگاه خاتم انجام شود، اظهار کرد: این پروژه درحال حاضر تعطیل است و بنا بود از طریق تهاتر املاک دانشگاه علوم پزشکی فعال شود و ضرورت دارد قرارگاه خاتم نیز پای کار آید.

خادمی تصریح کرد: البته تامین منابع در پیوست بودجه را برای این پروژه نباید فراموش کنیم و ضرورت دارد در بودجه سال ۱۴۰۰ این مهم دیده شود تا به نتیجه برسد؛ همچنین ضرورت دارد از محل اعتبارات جدید وزارت بهداشت به این بیمارستان تخصیص‌هایی داده شود تا بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.