ضرورت غربالگری مستمر معلمان و دانش‌آموزان پس از بازگشایی مدارس
استاندار زنجان بر لزوم غربالگری مستمر معلمان و دانش‌آموزان با توجه به بازگشایی مدارس تاکید کرد.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۳۱ شهریورماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اختصاص اعتبار لازم تا پایان سال اینترنت پرسرعت در همه مناطق استان گسترش می‌یابد و در حال حاضر زیرساخت‌های لازم این امر تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود فرمانداران ستاد فرعی پیشگیری از بیماری کرونا تشکیل دهند، افزود: در این ستادها به مدارس توجه بیشتری شود. همچنین فرمانداران به‌صورت میدانی از وضعیت مدارس بازدید داشته و تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

این مسئول ادامه داد: فرمانداران باید علاوه‌ بر مدارس بر بازار نیز نظارت مداوم داشته باشند تا مشکل کمبود ماسک و یا گران‌تر فروختن ماسک برای هم‌استانی‌هایی که در دیگر شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، پیش نیاید.

حقیقی با اشاره به اینکه ماسک و مواد ضدعفونیکننده ارزان‌ قیمت باید در فروشگاه فرهنگیان استان توزیع شود، تصریح کرد: علاوه بر فرهنگیان استان، دانش‌آموزان نیز نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز از این فروشگاه‌ها اقدام کنند. همچنین با این کار مدیران مدرسه نیز می‌توانند ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ارزان‌قیمت مورد نیاز را از این فروشگاه‌ها خریداری کرده و مشکلی برای تامین نداشته باشند.

استاندار زنجان با تاکید بر آموزش مداوم پروتکل‌ها و اصول بهداشتی، یادآور شد: آموزش موارد بهداشتی و پروتکل‌ها به مدیران مدارس و نیروهای خدمات حائز اهمیت است و این اقدام با همکاری روسای بهداشت در اسرع وقت انجام شود تا به‌طور گسترده همه نیروها از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.

وی بر لزوم غربالگری مستمر معلمان و دانش‌آموزان با توجه به بازگشایی مدارس تاکید کرد: غربالگری این قشر در اولویت قرار گرفته و به طور جد دنبال شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه تا پایان هفته آینده ۵۰ هزار ماسک رایگان و مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار آموزش و پرورش استان قرار می‌گیرد، گفت: اولویت توزیع در مدارس کم‌برخوردار خواهد بود که این کمک‌ها همچنان تداوم دارد.

این مسئول با اشاره به اجرای برنامه ملی «کوچ» کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان، خاطرنشان کرد: برای تحقق این برنامه کمیته‌ای تشکیل و راهکارهایی از قبیل تولید اپلیکیشن اقدام شود تا با همکاری خود دانش‌آموزان، اهداف برنامه با جامعیت بیشتری محقق شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.