تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول مهر ماه در قزوین
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: از اول مهر ماه و با تشکیل تیم‌های نظارتی با مشارکت نمایندگانی از فرمانداری‌ها، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با متخلفان صنفی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به عمل نمی‌آورند برخورد و واحد صنفی آنان نیز با صدور حکم قضایی پلمب خواهد شد.

قدرت‌الله مهدیخانی اظهار کرد: متأسفانه شهروندان فکر می‌کنند شیوع کرونا تمام شده درحالی‌که باید در انتظار همنشینی با این ویروس طی ماه‌های آینده باشیم.

وی تنها ابزار دفاعی در برابر این ویروس کشنده را استفاده از ماسک دانست و تصریح کرد: متأسفانه با سهل‌انگاری‌های صورت گرفته در برابر این ویروس، درصد رعایت و استفاده از دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم قزوین طی چند هفته گذشته از ۸۰ به ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مهدیخانی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین، از اول مهر ماه و با تشکیل تیم‌های نظارتی با مشارکت نمایندگانی از فرمانداری‌ها، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با متخلفان صنفی که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به عمل نمی‌آورند برخورد و واحد صنفی آنان نیز با صدور حکم قضایی پلمب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت هیچ تعارفی با اشخاص و گروه‌های جامع هدف نداریم، خاطرنشان کرد: سلامت مردم مهمترین اصل در حوزه مدیریتی نظام و مسئولان حکومت قرار دارد و به همین جهت از شهروندان درخواست داریم به‌عنوان پیشگامان نخست عرصه مقابله با این ویروس، نسبت به رعایت قوانین و مقررات مربوط به این حوزه توجه خاص داشته باشند.

این مسئول نانوایی‌ها، واحدهای درمانی، مطب‌های پزشکی، مراکز تجاری و خرید را بزرگترین مناطق پرخطر و آلوده به ویروس کرونا دانست و افزود: با توجه به بیشترین موارد شکایتی از این مراکز، به شهروندان توصیه می‌شود تا در صورت مراجعه به هر یک از مراکز یاد شده، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را به عمل آورده و استفاده از ماسک را نیز فراموش نکنند.

وی ادامه داد: از ۶ اردیبهشت سال جاری تاکنون پنج هزار و ۴۶۴ مورد بازرسی با ۱۹۸ گشت مشترک در سطح استان صورت گرفته که در این رابطه ۲۳۶ پرونده قضایی به ارزش سه میلیارد و ۸۵۳ میلیون و ۷۳۹ هزار ریال نیز تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در حوزه رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی، گران فروشی و عدم نصب نرخنامه ۲۷ واحد پلمب و ۶۵ واحد نیز اخطار پلمب دریافت کرده‌اند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین، براساس مصوبه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا قزوین، از این پس برگزاری جلسات در دستگاه‌های اجرایی استان حداکثر با ۱۰ شرکت کننده قابل برگزاری بوده و در غیر این صورت با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.