از همین حالا کرمانشاه را "قرمز" فرض کنید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به سیر صعودی کرونا در کشور و استان گفت: وضعیت استان هم اکنون "زرد" است، اما با توجه به سیر صعودی مبتلایان از هم اکنون باید در تصمیم گیری‌ها استان را "قرمز" فرض کنیم.

دکتر محمودرضا مرادی در جلسه امروز(۳۰ شهریور) ستاد کرونا با اشاره به سیر افزایشی کرونا در کشور و استان، گفت: از ۱۰ شهریور تاکنون تعداد بستری‌های کرونا در استان از ۱۷۰ نفر به ۳۶۲ نفر رسیده است.

وی افزود: هم اکنون ۶۷ نفر از مبتلایان کرونا در ICU بستری بوده و ۲۱ نفر هم از لوله گذاری تنفسی استفاده می کنند.

وی با علام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری و ۹۵ نفر ترخیص شدند، افزود: روند بیماران بستری نسبت به ترخیصی‌ها در حال افزایش است و روزانه حدود ۲۰ نفر بیشتر می‌شوند.

مرادی خاطرنشان کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یازده هزار و ۹۶۵ نفر در استان بستری شده که اکثرا هم ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: براساس معیارهای تشخیصی قطعی، متاسفانه تاکنون ۵۷۳ نفر در استان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. همچنین ۳۳۹ نفر بر اساس تشخیص از طریق سی تی اسکن جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه میانگین فوت روزانه شهریور را ۱.۳ نفر اعلام و تصریح کرد: وقتی اپیدمی آغاز شود، دو تا سه هفته بعد از آن شاهد افزایش فوتی‌ها خواهیم بود.

سن ابتلا به "کرونا" سمت جوانان رفته

مرادی میانگین سن ابتلا به کرونا در مردان را ۴۳ سال و در زنان ۴۴.۵ سال اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر بیشترین سن ابتلا به این بیماری در استان ۳۰ تا ۵۰ سال است و متاسفانه سن ابتلا به سمت جوانان در حال پیشروی است‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۵۵ درصد بستری‌های کرونا مردان هستند، گفت: در مرگ و میر ناشی از کرونا هم همین شرایط حاکم است و ۵۸.۵ درصد فوتی های کرونا را مردان تشکیل می‌دهند.

مرادی میانگین سن فوتی‌ها کرونا در مردان را ۶۷ سال و در زنان ۶۸ سال اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان مرگ و میر همچنان در میان سالخوردگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه در تشریح آخرین وضعیت شهرستانهای استان، از وضعیت قرمز کرونا در شهرستان های سنقر و کلیایی، گیلانغرب، کنگاور، کرمانشاه و پاوه خبر داد.

وی افزود: در مجموع استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد، اما از هم اکنون باید در تصمیم گیریها وضعیت را قرمز در نظر بگیریم، چرا که سیر مبتلایان در حال افزایش است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.